![]() | Up a level |
A
Antor, Heinz (2019). Centerpiece of the Western Trilogy: Guy Vanderhaeghe's The Last Crossing (2002). In: The Anglo-Canadian Novel in the Twenty-First Century. Interpretations., pp. 243-250. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISBN 978-3-8253-7898-1
Antor, Heinz (2016). Constructing Alterity: Race, Gender, and the Body in Shakespeare's Othello. In: Performances and Regulations of the Renaissance Body, pp. 73-105. Berlin and New York: De Gruyter. ISBN 9783110462593
Antor, Heinz (2016). Cosmopolitan Interventions on the late Eighteenth-Century Stage. In: Kosmopolitismus & Körperlichkeit im europäischen Drama des 18. Jahrhunderts, pp. 85-112. München: Utz.
Antor, Heinz (2018). Ethnicity, Alterity and the Law in Shakespeare's The Merchant of Venice. In: As You Law It: Negotiating Shakespeare, pp. 107-129. Berlin: De Gruyter. ISBN 9783110590821
Antor, Heinz (2020). Insularity, Identity, and Alterity in Patrick White’s A Fringe of Leaves. Pólemos, 14 (2). pp. 261-276. ISSN 2036-4601
Antor, Heinz (2020). Interculturality or Transculturality? In: The Cambridge Handbook of Intercultural Communication, pp. 68-82. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 9781108555067
Antor, Heinz (2019). Monstrosity and Alterity in H.G. Wells's The Island of Dr. Moreau. In: Monsters and Monstrosity. From the Canon to the Anti-Canon: Literary and Juridical Subversions, pp. 91-113. Berlin and Boston, MA: De Gruyter. ISBN 9783110652192
Antor, Heinz (2016). Post-Mabo White Settler Fables and the Negotiation of Native Title Legislation in Andrew McGahan's The White Earth (2004). Pólemos, 10 (1). pp. 197-224. De Gruyter. ISSN 2036-4601
Antor, Heinz (2019). Race, Ethnicity, and Alterity in William Shakespeare's Titus Andronicus. In: Law and the Humanities: Cultural Perspectives, pp. 71-92. Berlin and Boston, MA: De Gruyter. ISBN 9783110669633
Antor, Heinz (2018). Trauma, Environment and the Re-Construction of Female Immigrant Identity in Eva Sallis's Hiam. In: Nature and Environment in Australia, pp. 189-208. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN 978-3-86821-774-2
B
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2017).
Against Exuberant Ecocentrism: Kafka, Coetzee and Transformative Mimesis.
In:
From Ego to Eco. Mapping Shifts from Anthropocentrism to Ecocentrism,
pp. 215-233.
Brill.
ISBN 978-90-04-35831-7
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2016).
Animals Outside in the Teaching Machine.
Anglistik, 27 (2).
pp. 147-164.
Heidelberg:
Winter.
ISSN 0947-0034
Bartosch, Roman (2017). Anthropocene F(r)ictions: World Literatures and Transcultural Ecology in an Age of Climate Change. In: Proceedings of the Anglistentag 2016 (Hamburg), Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN 978-3868217254
Bartosch, Roman (2016). Back to the Future: Rethinking Time in Precarious Times. In: Ecocriticism, Ecology, and the Cultures of Antiquity, ISBN 978-1498532846
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2016).
Ciferae in the City.
In:
American Beasts. Perspectives on Animals, Animality and U.S. Culture,
ISBN 978-3958080379
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2019).
The Energy of Stories: Postcolonialism, the Petroleum Unconscious, and the Crude Side of Cultural Ecology.
Resilience - A Journal of the Environmental Humanities, 6 (2-3).
pp. 116-135.
ISSN 2330-8117
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2013).
EnvironMentality. Ecocriticism and the Event of Postcolonial Fiction.
Amsterdam/New York:
Rodopi.
ISBN 978-90-420-3667-3
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2018).
Framing the Alien, Teaching District 9.
In:
Framing the Environmental Humanities,
pp. 207-220.
Brill.
ISBN 978-90-04-35884-3
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2016).
Ghostly Presences: Tracing the Animal in Julia Leigh's The Hunter.
In:
Creatural Fictions. Human-Animal Relationships in Twentieth- and Twentyfirst-Century Literature,
pp. 259-275.
Palgrave Macmillan.
ISBN 978-1-349-55752-3
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2018).
Graveyard Poetry und die Wirkmacht des Körpers: Grundzüge einer affektiven Rezeptionsästhetik.
In:
Die Materie des Geistes. Der ‚material turn‘ im Kontext von Literatur- und Bildungsgeschichte um 1800,
Winter.
ISBN 978-3-8253-6501-1
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2019).
Interkulturalität und Inklusion. Überlegungen zu Differenzierung und Gemeinsamem Gegenstand im Englischunterricht.
In:
Das Mögliche, das im Wirklichen (noch) nicht sichtbar ist..." Planung von Unterricht für heterogene Lerngruppen - im Gespräch mit Georg Feuser,
Aachen:
Shaker.
ISBN 978-3-8440-5674-7
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2020).
Interkulturelle Bildung für Nachhaltigkeit: Helon Habilas Roman Oil on Water.
In:
Interkulturelles Lernen im Englischunterricht: Fokus Nigeria. Themen, Texte und Aufgaben,
pp. 59-72.
Hannover:
Klett Kallmeyer.
ISBN 978-3-7727-1453-5
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2018).
“Lernen in Beziehungen”: Textensembles und kreative Schreibaufgaben zwischen Komplexitätsreduktion und Komplexitätserhalt.
In:
Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik,
Trier:
Wissenschaftlicher Verlag Trier.
ISBN 978-3-86821-773-5
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2020).
Literaturbegegnung und Widerstand. Literarische Bildung zwischen Fachlichkeit und Vermittlung.
In:
Kontrovers: Literaturdidaktik meets Literaturwissenschaft,
pp. 47-60.
Trier:
Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt).
ISBN 978-3-86821-841-1
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2020).
Literature Pedagogy and the Anthropocene.
In:
The Anthropocenic Turn: The Interplay between Disciplinary and Interdisciplinary Responses to a New Age,
London/New York:
Routledge.
ISBN 9781003037620
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2020).
Mensch und Tier in Kunst und Literatur: Perspektiven der Human-Animal Studies.
bpb - Dossier Bioethik.
Bonn:
Bundeszentrale für Politische Bildung.
ISSN 0046-9408
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2016).
'No One is India'. Literary Renderings of the (Postcolonial) Metropolis in Salman Rushdie and Indra Sinha.
In:
Re-Inventing the Postcolonial (in the) Metropolis,
pp. 213-229.
Brill.
ISBN 978-90-04-32285-1
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2021).
Outlook: Education and the Digital Environmental Humanities.
In:
Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology,
pp. 128-138.
London/New York:
Routledge.
ISBN 9780429328985
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2016).
A Poet is a Nightingale': An Introduction to Animal Poetics.
Anglistik, 27 (2).
pp. 35-46.
Heidelberg:
Winter.
ISSN 0947-0034
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2019).
Rap: Textzentrierte und kulturökologische Zugänge im heterogenitätssensiblen Fremdsprachenunterricht.
In:
Musik im Fremdsprachenunterricht,
Tübingen:
Narr.
ISBN 978-3-8233-9102-9
Bartosch, Roman (2017). Reading Seeing: Literary Form, Affect, and the Creaturely Potential of Focalisation. In: Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture, pp. 215-238. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-137-60309-8
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2020).
Reading and Teaching Fictions of Climate.
In:
Research Handbook on Communicating Climate Change,
Cheltenham:
Edward Elgar.
ISBN 978-1789900392
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2018).
Scale, Climate Change, and the Pedagogic Potential of Literature: Scaling (in) the Work of Barbara Kingsolver and T.C. Boyle.
Open Library of Humanities, 4 (2).
Cambridge:
ISSN 2056-6700
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2020).
Seven Types of Animality, Or: Lessons from Reading and Teaching Animal Fictions.
Estudios Irlandeses/Journal of Irish Studies, 2 (15).
pp. 6-19.
Villadiego:
AEDEI.
ISSN 1699-311X
Bartosch, Roman (2017). Storying Creaturely Lives. In: Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture, pp. 153-165. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-137-60309-8
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2017).
Sustainable Inclusion. Lernaufgaben für Kinder mit Lernschwierigkeiten.
Grundschulmagazin Englisch.
München:
Cornelsen.
ISSN 1610-7918
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2021).
Toward an Educational Ecology.
In:
Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology,
London/New York:
Routledge.
ISBN 9780367346874
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2019).
We Have Always Already Been Becoming Posthuman? Posthumanism in Theory and (Reading) Practice.
In:
New Approaches to the Twenty-First-Century Anglophone Novel,
pp. 137-155.
Basingstoke:
Palgrave Macmillan.
ISBN 978-3-030-32598-5
Bartosch, Roman (2017). A 'furry subjunctive case' of Empathy: Human-Animal Communities in Life of Pi and the Question of Literary Anthropomorphism. In: Contested Communities. Communication, Narration, Imagination, pp. 203-217. Brill. ISBN 978-90-04-33526-4
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2017).
Æsthetic Æffect: Relationality as a Core Concept in Environmental Studies and Education.
In:
Ecocriticism - Environments in Anglophone Literatures,
pp. 33-58.
Winter.
ISBN 978-3-8253-6843-2
Bartosch, Roman and Caruso, Celestine (2017). The Good, the Bad, and the Ubernatural: The Other(ed) Werewolf in Twilight. In: Werewolves, Wolves and the Gothic, Wales: University Press. ISBN 978-1786831026
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Köpfer, Andreas
(2019).
Lernen in heterogenen Gruppen – Überblick über Forschungen zu Differenzierung, Diagnostik und didaktischer Handlungsfähigkeit im Englischunterricht.
In:
Potenzialorientierte Förderung in den Fachdidaktiken,
Münster:
Waxmann.
ISBN 978-3-8309-4024-1
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Rohde, Andreas
(2018).
Zukunftsstrategie LehrerInnenbildung: Vorurteilsbewusster und sprachsensibler Englischunterricht in der Zuwanderungsgesellschaft.
In:
Deutsch als Zweitsprache. Unterricht mit neu zugewanderten Kindern und Jugendlichen,
Hohengehren:
Schneider.
ISBN 978-3834018649
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Schmitt-Kilb, Christian
(2019).
From a Dog's Eye View? Negotiating Anthropomorphism and Anamorphosis in Eva Hornung's Dog Boy (2009) and John Berger's King: A Street Story (1999).
In:
Teaching the Posthuman,
pp. 101-120.
Heidelberg:
Winter.
ISBN 978-3-8253-6991-0
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Zapf, Hubert
(2021).
Teaching Sustainable Texts: The Value of Cultural Ecoology.
In:
Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology,
London/New York:
Routledge.
ISBN 9780429328985
C
Caruso, Celestine, Hofmann, Judith and Rohde, Andreas (2021). Get'em While The're Young: Complex digitally mediated tasks for EFL learners at primary school. Canadian Journal of Applied Linguistics 24 (2).
Caruso, Celestine, Hofmann, Judith, Rohde, Andreas and Schick, Kim (2018). Vorwort. In: Sprache im Unterricht. Ansätze, Konzepte, Methoden, pp. 1-12. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.
E
Eggers, Michael (2016). Echt jetzt. Die neue Wirksamkeit der Künste und Medien. polar. politik theorie alltag (20). pp. 114-117.
Eggers, Michael (2011). „Ein eigentlich menschliches Ausdrucksmittel“. Der Gesang der Nachtigall in Literatur und Naturgeschichte. In: Phono-Graphien. Akustische Wahrnehmung in der deutschsprachigen Literatur von 1800 bis zur Gegenwart, pp. 295-316. Würzburg: Königshausen & Neumann.
Eggers, Michael (2019). Fließtext. Poetik der Zeichensetzung bei John Clare und Adalbert Stifter. KulturPoetik (2). pp. 222-237.
Eggers, Michael (2016). Herzblut. Zu H.H. Jahnns ‘Pastor Ephraim Magnus’, zu Sarah Kane und zur Geschichte szenischer Gewaltdarstellung. In: Drastik. Ästhetik Genealogien Gegenwartskultur, pp. 95-111.
Eggers, Michael (2004). „Sprachen, die sich nie ganz begegnen…“ Ingeborg Bachmanns ‚Simultan’ und James Joyces ‚Dubliners’. In: Beziehungen und Identitäten: Österreich, Irland und die Schweiz, pp. 173-190. Bern: Peter Lang.
Eggers, Michael (2009). Surface Translations. Sense and Sound in Multilingual Literature. In: Deleuzian Events. Writing/History, pp. 316-326. Münster:
Eggers, Michael (2020). Vogelprosa. Zur Präsenz der Vögel in der narrativen Gegenwartsliteratur. In: Avifauna aesthetica. Vogelkunden, Vogelkünste, pp. 231-248. Göttingen: Wallstein.
G
Garrison, Jim and Neubert, Stefan (2018). Chapter 4: Constructivist and Inclusive Education: Exclusion and the Present Crisis of Democracy. International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1). pp. 56-69. Sciedu Press. ISSN 2380-9183
Garrison, Jim, Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2017).
The Social as the “Inclusive Philosophic Idea” of Democracy and Education: Some Constructivists’ Reflections.
In:
John Dewey’s Democracy and Education. Handbook,
pp. 290-303.
Cambridge University Press.
ISBN 9781316492765
H
Harst, Joachim ORCID: 0000-0002-9459-3833
(2017).
Schwören, schriftlich. Liebe und Recht bei Ovid.
PhiN Beihefte, 12.
pp. 159-181.
Harst, Joachim (2021). »Universalgeschichte des Ehebruchs.« Verbindlichkeit zwischen Literatur, Recht und Religion. Göttingen: Wallstein.
Hofmann, Judith, Kramer, Charlotte, Müller, Britta-Kornelia and Rohde, Andreas (2018). Verknüpfung von Fachwissenschaften, Fachdidaktiken und Bildungswissenschaften beim Lehren und Lernen in den Competence Labs der Zukunftsstrategie Lehrer*innenbildung an der Universität zu Köln. In: Kohärenz in der universitären Lehrerbildung. Vernetzung von Fachwissenschaft, Fachdidaktik und Bildungswissenschaften, pp. 199-2018. Potsdam: Universitätsverlag Potsdam.
Hoydis, Julia and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2019).
Introduction: Teaching Otherwise? Towards Posthuman(ist) Pedagogical Practice.
In:
Teaching the Posthuman,
pp. 7-24.
Heidelberg:
Winter.
ISBN 978-3-8253-6991-0
K
Kohnen, Thomas ORCID: 0000-0002-6933-9585
(2021).
Rezension zu: Felix Hausleitner: Das Altenglische Læceboc I und II. Textausgabe, Übersetzung, Kommentar.
Anglistik, 32 (2).
pp. 149-151.
Heidelberg:
UNIVERSITATSVERLAG C WINTER.
ISSN 0947-0034
Kricke, Meike and Neubert, Stefan (2018). Chapter 2: Constructivism, Inclusion, Democracy, and Education - A Deweyan Reflection on the Concept of the Cologne International Teacher Education Laboratory. International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1). pp. 23-40. Sciedu Press. ISSN 2380-9183
Kricke, Meike and Neubert, Stefan (2020). Inclusive Education as a Democratic Challenge – Ambivalences of Communities in Contexts of Power. In: New Studies in Deweyan Education Democracy and Education Revisited, pp. 49-69. Routledge. ISBN 9780367369422
Kricke, Meike and Neubert, Stefan (2017). Inclusive Education as a Democratic Challenge—Ambivalences of Communities in Contexts of Power. Education Sciences, 7 (1). pp. 1-12. MDPI. ISSN 2227-7102
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lammerding, Sandra
ORCID: 0000-0003-4474-3159, Nold, Günter, Rohde, Andreas, Strauss, Sarah
ORCID: 0000-0001-9999-1059 and Tachtsoglou, Sarantis
ORCID: 0000-0002-0804-1996
(2017).
Teacher education and professional competence of EFL teachers. Evidence from the PKE project.
In:
The professional development of primary EFL teachers,
pp. 181-196.
Münster:
Waxmann.
ISBN 978-3-8309-3424-0
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lammerding, Sandra
ORCID: 0000-0003-4474-3159, Nold, Günter, Rohde, Andreas, Strauss, Sarah
ORCID: 0000-0001-9999-1059 and Tachtsoglou, Sarantis
(2016).
Teachers’ Professional Knowledge for Teaching English as a Foreign Language: Assessing the Outcomes Teacher Education.
Journal of Teacher Education, 67 (4).
pp. 320-337.
ISSN 0022-4871
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Tachtsoglou, Sarantis
ORCID: 0000-0002-0804-1996, Lammerding, Sandra, Strauss, Sarah
ORCID: 0000-0001-9999-1059, Nold, Guenter and Rohde, Andreas
(2017).
The Role of Opportunities to Learn in Teacher Preparation for EFL Teachers' Pedagogical Content Knowledge.
The Modern Language Journal, 101 (1).
pp. 109-127.
Wiley.
ISSN 1540-4781
Köpfer, Andreas and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2018).
Inklusion und Nachhaltigkeit: Entwicklungslinien pädagogischer und fachdidaktischer Praxis am Beispiel moderner Englischdidaktik.
In:
Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik,
Trier:
Wissenschaftlicher Verlag Trier.
ISBN 978-3-86821-773-5
L
Lingk, Lena, Sachse, Stefanie Kalen and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2019).
Unterstützte Kommunikation im Fremdsprachenunterricht.
In:
Kompendium Unterstützte Kommunikation,
Stuttgart:
Kohlhammer.
ISBN 978-3-17-036058-7
M
Meyer, Anna-Maria (2016). Ponglish im Internet. Ein sprachwissenschaftlich-kritischer Blick auf das Online-Wörterbuch ponglish.org. In: Linguistische Beiträge zur Slavistik, pp. 165-187. Leipzig: Biblion Media. ISBN 978-3-86688-591-2
N
Neubert, Stefan (2020). Foucault's Technologies of the Self as a Theoretical Tool for Extending Dewey's Cultural Contextualism – an Interpretation from the Perspective of Cologne Constructivism. In: New Studies in Deweyan Education Democracy and Education Revisited, pp. 125-141. Routledge. ISBN 9780367369422
Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2018).
Chapter 5: Fake News and Alternative Facts – A Constructivist Critique of the Current Right-Wing Populist Will to Truth.
International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1).
pp. 70-76.
Sciedu Press.
ISSN 2380-9183
Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2023).
Technologies and Sustainability – Challenges for Democracy and Education in Our Time.
Contemporary Pragmatism, 20 (1-2).
pp. 14-37.
Brill.
ISSN 1572-3429
R
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X
(2023).
Acknowledgements. Aus dem Buch Ecopoetic Place-Making.
In:
Ecopoetic Place-Making,
pp. 7-10.
transcript.
ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X
(2023).
Conclusion: Environmental Cultures of Im/Mobility.
In:
Ecopoetic Place-Making,
pp. 245-254.
transcript.
ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X
(2023).
Contents. Aus dem Buch Ecopoetic Place-Making.
In:
Ecopoetic Place-Making,
pp. 5-6.
transcript.
ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X
(2023).
Decolonizing Environmental Pedagogy: Rerouted Knowledges and Participatory Ecopoetics in the Poetry of Craig Santos Perez.
In:
Ecopoetic Place-Making,
pp. 47-86.
transcript.
ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X
(2023).
Editorial. Aus dem Buch Ecopoetic Place-Making.
In:
Ecopoetic Place-Making,
pp. 2-4.
transcript.
ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X
(2023).
Introduction: Ecopoetic Place-Making in Contemporary American Poetry.
In:
Ecopoetic Place-Making,
pp. 11-46.
transcript.
ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X
(2023).
Lyricizing the Planetary Epic: Genre Mixing and Discrepancies of Scale in Derek Walcott's Omeros.
In:
Ecopoetic Place-Making,
pp. 129-166.
transcript.
ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X
(2023).
Queering Ecological Desire: Post-Mobility and Apocalyptic Environmental Ethics in the Poetry of Etel Adnan.
In:
Ecopoetic Place-Making,
pp. 207-244.
transcript.
ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X
(2023).
Reimagining Ecological Citizenship: Environmental Nostalgia and Diasporic Intimacy in the Poetry of Agha Shahid Ali.
In:
Ecopoetic Place-Making,
pp. 167-206.
transcript.
ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X
(2023).
Situating Ecological Agency: Anthropocene Subjectivity and Settler Place-Making in the Poetry of Juliana Spahr.
In:
Ecopoetic Place-Making,
pp. 87-128.
transcript.
ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X
(2023).
Works Cited, Aus dem Buch Ecopoetic Place-Making.
In:
Ecopoetic Place-Making,
pp. 255-280.
transcript.
ISBN 978-3-8394-6934-7
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2018).
Chapter 1: The Helios School – Inclusive University School in the City of Cologne.
International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1).
pp. 4-22.
Sciedu Press.
ISSN 2380-9183
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2019).
From Pragmatism to Interactive Constructivism.
In:
Social Constructivism as Paradigm?,
Routledge.
ISBN 9780367584641
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, Garrison, Jim and Neubert, Stefan
(2016).
Complexity and Reductionism in Educational Philosophy—John Dewey’s Critical Approach in ‘Democracy and Education’ Reconsidered.
Educational Philosophy and Theory, 48 (10).
pp. 997-1012.
Taylor & Francis.
ISSN 0013-1857
Rohde, Andreas (2019). Best of all worlds. : Methoden im Englischunterricht. Grundschulmagazin Englisch. pp. 37-38. ISSN 1610-7918
Rohde, Andreas (2018). Bilinguale deutsch-englische Kitas - Fakten, Konzepte, Programme. KiTa aktuell spezial 1. pp. 4-7.
Rohde, Andreas (2019). Bilinguale deutsch-englische Kitas - Fakten, Konzepte, Programme. Thema: frühe Mehrsprachigkeit. frühe Kindheit ( Nachdruck aus KiTa spezial 1 von 2017). pp. 48-53.
Rohde, Andreas (2017). Fremdsprachen Lehren und Lernen. In: Fremdsprachendidaktik und Inklusionspädagogik. Herausforderungen im Kontext von Migration und Mehrsprachigkeit, pp. 139-141. Stuttgart: Ibidem.
Rohde, Andreas (2018). Fremdsprachen Lehren und Lernen. Heterogenität und Diversität im Englischunterricht. pp. 130-132. Peter Lang.
Rohde, Andreas (2017). Inklusion im Englischunterricht. In: Lexikon zum Themenfeld "Inklusion", pp. 113-114. Vandenhoeck & Ruprecht. ISBN 978-3-525-70187-4
Rohde, Andreas (2016). Lexikalische Prinzipien als Grundlage des Wortschatzlernens. In: Billinguales Lernen in Kindertagesstätten und Schule, pp. 19-36. Frankfurt: Peter Lang.
Rohde, Andreas (2017). Rezension zu: Gebele, Diana & Zepter, Alexandra L.: Inklusion: Sprachdidaktische Perspektiven – Theorie, Empirie, Praxis. Zeitschrift für Angewandte Linguistik, 67 (1). pp. 185-191. Duisburg: Gilles & Francke. ISSN 1433-9889
Rohde, Andreas (2019). Semilingualism. : Nur die halbe Wahrheit? Grundschulmagazin Englisch. pp. 37-38. ISSN 1610-7918
Rohde, Andreas (2016). "Who is the competent language learner?" : Kompetenzorientierung revisited. Grundschulmagazin Englisch 4. pp. 37-38. ISSN 1610-7918
Rohde, Andreas (2016). Wortschatzuntersuchungen in deutsch-englischen bilingualen Kindertageseinrichtungen in Deutschland. In: Bilinguale Programme in Kindertageseinrichtungen: Umsetzungsbeispiele, pp. 117-138. Tübingen: Gunter Narr Verlag. ISBN 978-3-8233-6902-8
Rohde, Andreas (2018). The older = the better? Der Altersfaktor im Zweitsprachenerwerb. Grundschulmagazin Englisch. pp. 37-38. ISSN 1610-7918
Rohde, Andreas and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355
(2018).
Zukunftsstrategie LehrerInnenbildung: Vorteilsbewusster und sprachsensibler Englischunterricht in der Zuwanderungsgesellschaft.
In:
Deutsch als Zweitsprache. Unterricht mit neu zugewanderten Kindern und Jugendlichen,
pp. 204-218.
Hohengehren:
Schneider Verlag.
Rohde, Andreas, Caruso, Celestine, Hofmann, Judith and Schäfer, Ulla (2018). Übergang von der Primar-zur Sekundarstufe. The difficult path from meaning to form. Grundschulmagazin 1. pp. 31-34.
Rohde, Andreas, Chlubek, Kerstin, Holtappels, Pia, Kim, Schick and Schnuch, Johanna (2020). Vocabulary. In: Teaching Adult Immigrants with Limited Formal Education. Theory Research and Practice, pp. 52-78. Bristol: Multilingual Matters.
Rohde, Andreas, Holtappels, Pia, Keul, Kerstin, Schick, Kim and Schnuch, Johanna (2018). Wortschatzerwerb. In: Mehrsprachigkeit in Europa. Unterrichten von Erwachsenen mit unterschiedlichen Herkunftssprachen / mit Migrationshintergrund, pp. 109-141. Newcastle upon Tyne: Newcastle University. ISBN 978-1-9164204-7-2
Rohde, Andreas and Schick, Kim (2019). Inklusion und Immersion: Bilinguale KiTa- und Schulprogramme und Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf. In: Sprachvielfalt als Ressource begreifen. Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen Band 2, pp. 172-184. Berlin: Dohrmann- Verlag. ISBN 978-3-938620-49-6
Rohde, Andreas and Schick, Kim (2021). Inklusiv heißt nicht "alles möglich". Durch gezieltes Lernstrategietraining kommunikativen Fremdsprachenunterricht für unterschiedliche Lerner*innen ermöglichen. In: Inklusive Bildungsforschung, pp. 284-301. Hildesheim: Beltz Juventa. ISBN 978-3-7799-6321-9
Rohde, Andreas and Schick, Kim (2018). Inklusiver Englischunterricht aus der Sicht sonderpädagogischer Förderschwerpunkte. In: Inklusion als gesellschaftliche, pädagogische und hochschulische Herausforderung, pp. 95-105. Ulm/Münster: Klemm & Oelschläger. ISBN 978-3-86281-127-4
Rohde, Andreas and Schick, Kim (2020). Schüler/innen mit Lernbehinderung. In: Handbuch Methoden im Fremdsprachenunterricht, pp. 387-391. Seelze: Klett Kallmeyer. ISBN 978-3-7727-1228-9
Rohde, Andreas and Schick, Kim (2018). Wortlernstrategien im Englischunterricht für Lerner/innen mit lexikalischen Störungen. Sprachtherapie und Sprachförderung in Schule und Praxis, 7. pp. 132-138. Modernes Lernen.
Rohde, Andreas and Schnuch, Johanna (2019). Doppelte Halbsprachigkeit: Märchen oder Realität? In: Sprachvielfalt ls Ressource begreifen. Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen Band 2, pp. 205-218. Berlin: Dohrmann-Verlag. ISBN 978-3-938620-49-6
Rohde, Andreas and Steinen, Anja K. (2019). Vorwort. In: Sprachvielfalt als Ressource begreifen. Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen, pp. 10-13. Berlin: Dohrmann-Verlag. ISBN 978-3-938620-49-6
S
Scholz, Janek ORCID: 0000-0002-9288-4610 and Lothmann, Timo
(2015).
Derived from and Flowing into Reality: Faërie as a Conceptual Framework for the Blending of Story Rooms.
In:
Hither Shore,
pp. 8-21.
Düsseldorf:
Scriptorium Oxoniae.
ISBN 9783981831306
W
Weber, Tanja (2019). The Media Mysteries of London. In: Nineteenth-Century Serial Narrative in Transnational Perspective, 1830s−1860s, pp. 213-230. New York: Palgrave Macmillan. ISBN 978-3-030-15895-8; 978-3-030-15894-1