Up a level |
Book, conference item or legal commentary
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Ohrem, Dominik, eds. (2017). Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture. Basingstoke: Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-349-93437-9
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, ed. (2021). Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology. London/New York: Routledge. ISBN 9780367346874
Grimm, Sieglinde and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, eds. (2018). Die Materie des Geistes. Der material turn im Kontext von Literatur- und Bildungsgeschichte um 1800. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6501-1
Hugger, Kai-Uwe, ed. (2010). Digitale Jugendkulturen. Springer VS. ISBN 978-3-531-91908-9
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X, ed. (2023). Ecopoetic Place-Making. Nature and Mobility in Contemporary American Poetry. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Köpfer, Andreas, eds. (2018). Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, Bosenius, Petra, Gilbert, Elizabeth and Schönbauer, Daniel, eds. (2020). Interkulturelles Lernen im Englischunterricht: Fokus Nigeria. Themen, Texte und Aufgaben. Hannover: Klett/Kallmeyer. ISBN 978-3-7727-1453-5
Kricke, Meike and Neubert, Stefan, eds. (2020). New Studies in Deweyan Education. Democracy and Education Revisited, 1st Edition. Routledge. ISBN 9780367369422
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Hoydis, Julia, eds. (2019). Teaching the Posthuman. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2013). EnvironMentality. Ecocriticism and the Event of Postcolonial Fiction. Amsterdam/New York: Rodopi. ISBN 978-90-420-3667-3
Harst, Joachim (2021). »Universalgeschichte des Ehebruchs.« Verbindlichkeit zwischen Literatur, Recht und Religion. Göttingen: Wallstein.
Journal Article
Antor, Heinz (2020). Insularity, Identity, and Alterity in Patrick White’s A Fringe of Leaves. Pólemos, 14 (2). pp. 261-276. ISSN 2036-4601
Antor, Heinz (2016). Post-Mabo White Settler Fables and the Negotiation of Native Title Legislation in Andrew McGahan's The White Earth (2004). Pólemos, 10 (1). pp. 197-224. De Gruyter. ISSN 2036-4601
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Animals Outside in the Teaching Machine. Anglistik, 27 (2). pp. 147-164. Heidelberg: Winter. ISSN 0947-0034
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). The Energy of Stories: Postcolonialism, the Petroleum Unconscious, and the Crude Side of Cultural Ecology. Resilience - A Journal of the Environmental Humanities, 6 (2-3). pp. 116-135. ISSN 2330-8117
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Mensch und Tier in Kunst und Literatur: Perspektiven der Human-Animal Studies. bpb - Dossier Bioethik. Bonn: Bundeszentrale für Politische Bildung. ISSN 0046-9408
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). A Poet is a Nightingale': An Introduction to Animal Poetics. Anglistik, 27 (2). pp. 35-46. Heidelberg: Winter. ISSN 0947-0034
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Scale, Climate Change, and the Pedagogic Potential of Literature: Scaling (in) the Work of Barbara Kingsolver and T.C. Boyle. Open Library of Humanities, 4 (2). Cambridge: ISSN 2056-6700
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Seven Types of Animality, Or: Lessons from Reading and Teaching Animal Fictions. Estudios Irlandeses/Journal of Irish Studies, 2 (15). pp. 6-19. Villadiego: AEDEI. ISSN 1699-311X
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Sustainable Inclusion. Lernaufgaben für Kinder mit Lernschwierigkeiten. Grundschulmagazin Englisch. München: Cornelsen. ISSN 1610-7918
Caruso, Celestine, Hofmann, Judith and Rohde, Andreas (2021). Get'em While The're Young: Complex digitally mediated tasks for EFL learners at primary school. Canadian Journal of Applied Linguistics 24 (2).
Eggers, Michael (2016). Echt jetzt. Die neue Wirksamkeit der Künste und Medien. polar. politik theorie alltag (20). pp. 114-117.
Eggers, Michael (2019). Fließtext. Poetik der Zeichensetzung bei John Clare und Adalbert Stifter. KulturPoetik (2). pp. 222-237.
Garrison, Jim and Neubert, Stefan (2018). Chapter 4: Constructivist and Inclusive Education: Exclusion and the Present Crisis of Democracy. International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1). pp. 56-69. Sciedu Press. ISSN 2380-9183
Harst, Joachim ORCID: 0000-0002-9459-3833 (2017). Schwören, schriftlich. Liebe und Recht bei Ovid. PhiN Beihefte, 12. pp. 159-181.
Kohnen, Thomas ORCID: 0000-0002-6933-9585 (2021). Rezension zu: Felix Hausleitner: Das Altenglische Læceboc I und II. Textausgabe, Übersetzung, Kommentar. Anglistik, 32 (2). pp. 149-151. Heidelberg: UNIVERSITATSVERLAG C WINTER. ISSN 0947-0034
Kricke, Meike and Neubert, Stefan (2018). Chapter 2: Constructivism, Inclusion, Democracy, and Education - A Deweyan Reflection on the Concept of the Cologne International Teacher Education Laboratory. International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1). pp. 23-40. Sciedu Press. ISSN 2380-9183
Kricke, Meike and Neubert, Stefan (2017). Inclusive Education as a Democratic Challenge—Ambivalences of Communities in Contexts of Power. Education Sciences, 7 (1). pp. 1-12. MDPI. ISSN 2227-7102
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lammerding, Sandra ORCID: 0000-0003-4474-3159, Nold, Günter, Rohde, Andreas, Strauss, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059 and Tachtsoglou, Sarantis (2016). Teachers’ Professional Knowledge for Teaching English as a Foreign Language: Assessing the Outcomes Teacher Education. Journal of Teacher Education, 67 (4). pp. 320-337. ISSN 0022-4871
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Tachtsoglou, Sarantis ORCID: 0000-0002-0804-1996, Lammerding, Sandra, Strauss, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059, Nold, Guenter and Rohde, Andreas (2017). The Role of Opportunities to Learn in Teacher Preparation for EFL Teachers' Pedagogical Content Knowledge. The Modern Language Journal, 101 (1). pp. 109-127. Wiley. ISSN 1540-4781
Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2018). Chapter 5: Fake News and Alternative Facts – A Constructivist Critique of the Current Right-Wing Populist Will to Truth. International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1). pp. 70-76. Sciedu Press. ISSN 2380-9183
Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2023). Technologies and Sustainability – Challenges for Democracy and Education in Our Time. Contemporary Pragmatism, 20 (1-2). pp. 14-37. Brill. ISSN 1572-3429
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2018). Chapter 1: The Helios School – Inclusive University School in the City of Cologne. International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1). pp. 4-22. Sciedu Press. ISSN 2380-9183
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, Garrison, Jim and Neubert, Stefan (2016). Complexity and Reductionism in Educational Philosophy—John Dewey’s Critical Approach in ‘Democracy and Education’ Reconsidered. Educational Philosophy and Theory, 48 (10). pp. 997-1012. Taylor & Francis. ISSN 0013-1857
Rohde, Andreas (2019). Best of all worlds. : Methoden im Englischunterricht. Grundschulmagazin Englisch. pp. 37-38. ISSN 1610-7918
Rohde, Andreas (2018). Bilinguale deutsch-englische Kitas - Fakten, Konzepte, Programme. KiTa aktuell spezial 1. pp. 4-7.
Rohde, Andreas (2019). Bilinguale deutsch-englische Kitas - Fakten, Konzepte, Programme. Thema: frühe Mehrsprachigkeit. frühe Kindheit ( Nachdruck aus KiTa spezial 1 von 2017). pp. 48-53.
Rohde, Andreas (2018). Fremdsprachen Lehren und Lernen. Heterogenität und Diversität im Englischunterricht. pp. 130-132. Peter Lang.
Rohde, Andreas (2017). Rezension zu: Gebele, Diana & Zepter, Alexandra L.: Inklusion: Sprachdidaktische Perspektiven – Theorie, Empirie, Praxis. Zeitschrift für Angewandte Linguistik, 67 (1). pp. 185-191. Duisburg: Gilles & Francke. ISSN 1433-9889
Rohde, Andreas (2019). Semilingualism. : Nur die halbe Wahrheit? Grundschulmagazin Englisch. pp. 37-38. ISSN 1610-7918
Rohde, Andreas (2016). "Who is the competent language learner?" : Kompetenzorientierung revisited. Grundschulmagazin Englisch 4. pp. 37-38. ISSN 1610-7918
Rohde, Andreas (2018). The older = the better? Der Altersfaktor im Zweitsprachenerwerb. Grundschulmagazin Englisch. pp. 37-38. ISSN 1610-7918
Rohde, Andreas, Caruso, Celestine, Hofmann, Judith and Schäfer, Ulla (2018). Übergang von der Primar-zur Sekundarstufe. The difficult path from meaning to form. Grundschulmagazin 1. pp. 31-34.
Rohde, Andreas and Schick, Kim (2018). Wortlernstrategien im Englischunterricht für Lerner/innen mit lexikalischen Störungen. Sprachtherapie und Sprachförderung in Schule und Praxis, 7. pp. 132-138. Modernes Lernen.
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Antor, Heinz (2019). Centerpiece of the Western Trilogy: Guy Vanderhaeghe's The Last Crossing (2002). In: The Anglo-Canadian Novel in the Twenty-First Century. Interpretations., pp. 243-250. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISBN 978-3-8253-7898-1
Antor, Heinz (2016). Constructing Alterity: Race, Gender, and the Body in Shakespeare's Othello. In: Performances and Regulations of the Renaissance Body, pp. 73-105. Berlin and New York: De Gruyter. ISBN 9783110462593
Antor, Heinz (2016). Cosmopolitan Interventions on the late Eighteenth-Century Stage. In: Kosmopolitismus & Körperlichkeit im europäischen Drama des 18. Jahrhunderts, pp. 85-112. München: Utz.
Antor, Heinz (2018). Ethnicity, Alterity and the Law in Shakespeare's The Merchant of Venice. In: As You Law It: Negotiating Shakespeare, pp. 107-129. Berlin: De Gruyter. ISBN 9783110590821
Antor, Heinz (2020). Interculturality or Transculturality? In: The Cambridge Handbook of Intercultural Communication, pp. 68-82. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 9781108555067
Antor, Heinz (2019). Monstrosity and Alterity in H.G. Wells's The Island of Dr. Moreau. In: Monsters and Monstrosity. From the Canon to the Anti-Canon: Literary and Juridical Subversions, pp. 91-113. Berlin and Boston, MA: De Gruyter. ISBN 9783110652192
Antor, Heinz (2019). Race, Ethnicity, and Alterity in William Shakespeare's Titus Andronicus. In: Law and the Humanities: Cultural Perspectives, pp. 71-92. Berlin and Boston, MA: De Gruyter. ISBN 9783110669633
Antor, Heinz (2018). Trauma, Environment and the Re-Construction of Female Immigrant Identity in Eva Sallis's Hiam. In: Nature and Environment in Australia, pp. 189-208. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN 978-3-86821-774-2
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Against Exuberant Ecocentrism: Kafka, Coetzee and Transformative Mimesis. In: From Ego to Eco. Mapping Shifts from Anthropocentrism to Ecocentrism, pp. 215-233. Brill. ISBN 978-90-04-35831-7
Bartosch, Roman (2017). Anthropocene F(r)ictions: World Literatures and Transcultural Ecology in an Age of Climate Change. In: Proceedings of the Anglistentag 2016 (Hamburg), Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN 978-3868217254
Bartosch, Roman (2016). Back to the Future: Rethinking Time in Precarious Times. In: Ecocriticism, Ecology, and the Cultures of Antiquity, ISBN 978-1498532846
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Ciferae in the City. In: American Beasts. Perspectives on Animals, Animality and U.S. Culture, ISBN 978-3958080379
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Framing the Alien, Teaching District 9. In: Framing the Environmental Humanities, pp. 207-220. Brill. ISBN 978-90-04-35884-3
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Ghostly Presences: Tracing the Animal in Julia Leigh's The Hunter. In: Creatural Fictions. Human-Animal Relationships in Twentieth- and Twentyfirst-Century Literature, pp. 259-275. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-349-55752-3
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Graveyard Poetry und die Wirkmacht des Körpers: Grundzüge einer affektiven Rezeptionsästhetik. In: Die Materie des Geistes. Der ‚material turn‘ im Kontext von Literatur- und Bildungsgeschichte um 1800, Winter. ISBN 978-3-8253-6501-1
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Interkulturalität und Inklusion. Überlegungen zu Differenzierung und Gemeinsamem Gegenstand im Englischunterricht. In: Das Mögliche, das im Wirklichen (noch) nicht sichtbar ist..." Planung von Unterricht für heterogene Lerngruppen - im Gespräch mit Georg Feuser, Aachen: Shaker. ISBN 978-3-8440-5674-7
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Interkulturelle Bildung für Nachhaltigkeit: Helon Habilas Roman Oil on Water. In: Interkulturelles Lernen im Englischunterricht: Fokus Nigeria. Themen, Texte und Aufgaben, pp. 59-72. Hannover: Klett Kallmeyer. ISBN 978-3-7727-1453-5
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). “Lernen in Beziehungen”: Textensembles und kreative Schreibaufgaben zwischen Komplexitätsreduktion und Komplexitätserhalt. In: Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik, Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Literaturbegegnung und Widerstand. Literarische Bildung zwischen Fachlichkeit und Vermittlung. In: Kontrovers: Literaturdidaktik meets Literaturwissenschaft, pp. 47-60. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN 978-3-86821-841-1
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Literature Pedagogy and the Anthropocene. In: The Anthropocenic Turn: The Interplay between Disciplinary and Interdisciplinary Responses to a New Age, London/New York: Routledge. ISBN 9781003037620
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). 'No One is India'. Literary Renderings of the (Postcolonial) Metropolis in Salman Rushdie and Indra Sinha. In: Re-Inventing the Postcolonial (in the) Metropolis, pp. 213-229. Brill. ISBN 978-90-04-32285-1
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2021). Outlook: Education and the Digital Environmental Humanities. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, pp. 128-138. London/New York: Routledge. ISBN 9780429328985
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Rap: Textzentrierte und kulturökologische Zugänge im heterogenitätssensiblen Fremdsprachenunterricht. In: Musik im Fremdsprachenunterricht, Tübingen: Narr. ISBN 978-3-8233-9102-9
Bartosch, Roman (2017). Reading Seeing: Literary Form, Affect, and the Creaturely Potential of Focalisation. In: Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture, pp. 215-238. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-137-60309-8
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Reading and Teaching Fictions of Climate. In: Research Handbook on Communicating Climate Change, Cheltenham: Edward Elgar. ISBN 978-1789900392
Bartosch, Roman (2017). Storying Creaturely Lives. In: Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture, pp. 153-165. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-137-60309-8
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2021). Toward an Educational Ecology. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, London/New York: Routledge. ISBN 9780367346874
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). We Have Always Already Been Becoming Posthuman? Posthumanism in Theory and (Reading) Practice. In: New Approaches to the Twenty-First-Century Anglophone Novel, pp. 137-155. Basingstoke: Palgrave Macmillan. ISBN 978-3-030-32598-5
Bartosch, Roman (2017). A 'furry subjunctive case' of Empathy: Human-Animal Communities in Life of Pi and the Question of Literary Anthropomorphism. In: Contested Communities. Communication, Narration, Imagination, pp. 203-217. Brill. ISBN 978-90-04-33526-4
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Æsthetic Æffect: Relationality as a Core Concept in Environmental Studies and Education. In: Ecocriticism - Environments in Anglophone Literatures, pp. 33-58. Winter. ISBN 978-3-8253-6843-2
Bartosch, Roman and Caruso, Celestine (2017). The Good, the Bad, and the Ubernatural: The Other(ed) Werewolf in Twilight. In: Werewolves, Wolves and the Gothic, Wales: University Press. ISBN 978-1786831026
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Köpfer, Andreas (2019). Lernen in heterogenen Gruppen – Überblick über Forschungen zu Differenzierung, Diagnostik und didaktischer Handlungsfähigkeit im Englischunterricht. In: Potenzialorientierte Förderung in den Fachdidaktiken, Münster: Waxmann. ISBN 978-3-8309-4024-1
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Rohde, Andreas (2018). Zukunftsstrategie LehrerInnenbildung: Vorurteilsbewusster und sprachsensibler Englischunterricht in der Zuwanderungsgesellschaft. In: Deutsch als Zweitsprache. Unterricht mit neu zugewanderten Kindern und Jugendlichen, Hohengehren: Schneider. ISBN 978-3834018649
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Schmitt-Kilb, Christian (2019). From a Dog's Eye View? Negotiating Anthropomorphism and Anamorphosis in Eva Hornung's Dog Boy (2009) and John Berger's King: A Street Story (1999). In: Teaching the Posthuman, pp. 101-120. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Zapf, Hubert (2021). Teaching Sustainable Texts: The Value of Cultural Ecoology. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, London/New York: Routledge. ISBN 9780429328985
Caruso, Celestine, Hofmann, Judith, Rohde, Andreas and Schick, Kim (2018). Vorwort. In: Sprache im Unterricht. Ansätze, Konzepte, Methoden, pp. 1-12. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.
Eggers, Michael (2011). „Ein eigentlich menschliches Ausdrucksmittel“. Der Gesang der Nachtigall in Literatur und Naturgeschichte. In: Phono-Graphien. Akustische Wahrnehmung in der deutschsprachigen Literatur von 1800 bis zur Gegenwart, pp. 295-316. Würzburg: Königshausen & Neumann.
Eggers, Michael (2016). Herzblut. Zu H.H. Jahnns ‘Pastor Ephraim Magnus’, zu Sarah Kane und zur Geschichte szenischer Gewaltdarstellung. In: Drastik. Ästhetik Genealogien Gegenwartskultur, pp. 95-111.
Eggers, Michael (2004). „Sprachen, die sich nie ganz begegnen…“ Ingeborg Bachmanns ‚Simultan’ und James Joyces ‚Dubliners’. In: Beziehungen und Identitäten: Österreich, Irland und die Schweiz, pp. 173-190. Bern: Peter Lang.
Eggers, Michael (2009). Surface Translations. Sense and Sound in Multilingual Literature. In: Deleuzian Events. Writing/History, pp. 316-326. Münster:
Eggers, Michael (2020). Vogelprosa. Zur Präsenz der Vögel in der narrativen Gegenwartsliteratur. In: Avifauna aesthetica. Vogelkunden, Vogelkünste, pp. 231-248. Göttingen: Wallstein.
Garrison, Jim, Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2017). The Social as the “Inclusive Philosophic Idea” of Democracy and Education: Some Constructivists’ Reflections. In: John Dewey’s Democracy and Education. Handbook, pp. 290-303. Cambridge University Press. ISBN 9781316492765
Hofmann, Judith, Kramer, Charlotte, Müller, Britta-Kornelia and Rohde, Andreas (2018). Verknüpfung von Fachwissenschaften, Fachdidaktiken und Bildungswissenschaften beim Lehren und Lernen in den Competence Labs der Zukunftsstrategie Lehrer*innenbildung an der Universität zu Köln. In: Kohärenz in der universitären Lehrerbildung. Vernetzung von Fachwissenschaft, Fachdidaktik und Bildungswissenschaften, pp. 199-2018. Potsdam: Universitätsverlag Potsdam.
Hoydis, Julia and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Introduction: Teaching Otherwise? Towards Posthuman(ist) Pedagogical Practice. In: Teaching the Posthuman, pp. 7-24. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0
Kricke, Meike and Neubert, Stefan (2020). Inclusive Education as a Democratic Challenge – Ambivalences of Communities in Contexts of Power. In: New Studies in Deweyan Education Democracy and Education Revisited, pp. 49-69. Routledge. ISBN 9780367369422
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lammerding, Sandra ORCID: 0000-0003-4474-3159, Nold, Günter, Rohde, Andreas, Strauss, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059 and Tachtsoglou, Sarantis ORCID: 0000-0002-0804-1996 (2017). Teacher education and professional competence of EFL teachers. Evidence from the PKE project. In: The professional development of primary EFL teachers, pp. 181-196. Münster: Waxmann. ISBN 978-3-8309-3424-0
Köpfer, Andreas and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Inklusion und Nachhaltigkeit: Entwicklungslinien pädagogischer und fachdidaktischer Praxis am Beispiel moderner Englischdidaktik. In: Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik, Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5
Lingk, Lena, Sachse, Stefanie Kalen and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Unterstützte Kommunikation im Fremdsprachenunterricht. In: Kompendium Unterstützte Kommunikation, Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-036058-7
Meyer, Anna-Maria (2016). Ponglish im Internet. Ein sprachwissenschaftlich-kritischer Blick auf das Online-Wörterbuch ponglish.org. In: Linguistische Beiträge zur Slavistik, pp. 165-187. Leipzig: Biblion Media. ISBN 978-3-86688-591-2
Neubert, Stefan (2020). Foucault's Technologies of the Self as a Theoretical Tool for Extending Dewey's Cultural Contextualism – an Interpretation from the Perspective of Cologne Constructivism. In: New Studies in Deweyan Education Democracy and Education Revisited, pp. 125-141. Routledge. ISBN 9780367369422
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X (2023). Acknowledgements. Aus dem Buch Ecopoetic Place-Making. In: Ecopoetic Place-Making, pp. 7-10. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X (2023). Conclusion: Environmental Cultures of Im/Mobility. In: Ecopoetic Place-Making, pp. 245-254. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X (2023). Contents. Aus dem Buch Ecopoetic Place-Making. In: Ecopoetic Place-Making, pp. 5-6. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X (2023). Decolonizing Environmental Pedagogy: Rerouted Knowledges and Participatory Ecopoetics in the Poetry of Craig Santos Perez. In: Ecopoetic Place-Making, pp. 47-86. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X (2023). Editorial. Aus dem Buch Ecopoetic Place-Making. In: Ecopoetic Place-Making, pp. 2-4. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X (2023). Introduction: Ecopoetic Place-Making in Contemporary American Poetry. In: Ecopoetic Place-Making, pp. 11-46. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X (2023). Lyricizing the Planetary Epic: Genre Mixing and Discrepancies of Scale in Derek Walcott's Omeros. In: Ecopoetic Place-Making, pp. 129-166. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X (2023). Queering Ecological Desire: Post-Mobility and Apocalyptic Environmental Ethics in the Poetry of Etel Adnan. In: Ecopoetic Place-Making, pp. 207-244. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X (2023). Reimagining Ecological Citizenship: Environmental Nostalgia and Diasporic Intimacy in the Poetry of Agha Shahid Ali. In: Ecopoetic Place-Making, pp. 167-206. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X (2023). Situating Ecological Agency: Anthropocene Subjectivity and Settler Place-Making in the Poetry of Juliana Spahr. In: Ecopoetic Place-Making, pp. 87-128. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Rauscher, Judith ORCID: 0000-0002-9123-451X (2023). Works Cited, Aus dem Buch Ecopoetic Place-Making. In: Ecopoetic Place-Making, pp. 255-280. transcript. ISBN 978-3-8394-6934-7
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2019). From Pragmatism to Interactive Constructivism. In: Social Constructivism as Paradigm?, Routledge. ISBN 9780367584641
Rohde, Andreas (2017). Fremdsprachen Lehren und Lernen. In: Fremdsprachendidaktik und Inklusionspädagogik. Herausforderungen im Kontext von Migration und Mehrsprachigkeit, pp. 139-141. Stuttgart: Ibidem.
Rohde, Andreas (2017). Inklusion im Englischunterricht. In: Lexikon zum Themenfeld "Inklusion", pp. 113-114. Vandenhoeck & Ruprecht. ISBN 978-3-525-70187-4
Rohde, Andreas (2016). Lexikalische Prinzipien als Grundlage des Wortschatzlernens. In: Billinguales Lernen in Kindertagesstätten und Schule, pp. 19-36. Frankfurt: Peter Lang.
Rohde, Andreas (2016). Wortschatzuntersuchungen in deutsch-englischen bilingualen Kindertageseinrichtungen in Deutschland. In: Bilinguale Programme in Kindertageseinrichtungen: Umsetzungsbeispiele, pp. 117-138. Tübingen: Gunter Narr Verlag. ISBN 978-3-8233-6902-8
Rohde, Andreas and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Zukunftsstrategie LehrerInnenbildung: Vorteilsbewusster und sprachsensibler Englischunterricht in der Zuwanderungsgesellschaft. In: Deutsch als Zweitsprache. Unterricht mit neu zugewanderten Kindern und Jugendlichen, pp. 204-218. Hohengehren: Schneider Verlag.
Rohde, Andreas, Chlubek, Kerstin, Holtappels, Pia, Kim, Schick and Schnuch, Johanna (2020). Vocabulary. In: Teaching Adult Immigrants with Limited Formal Education. Theory Research and Practice, pp. 52-78. Bristol: Multilingual Matters.
Rohde, Andreas, Holtappels, Pia, Keul, Kerstin, Schick, Kim and Schnuch, Johanna (2018). Wortschatzerwerb. In: Mehrsprachigkeit in Europa. Unterrichten von Erwachsenen mit unterschiedlichen Herkunftssprachen / mit Migrationshintergrund, pp. 109-141. Newcastle upon Tyne: Newcastle University. ISBN 978-1-9164204-7-2
Rohde, Andreas and Schick, Kim (2019). Inklusion und Immersion: Bilinguale KiTa- und Schulprogramme und Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf. In: Sprachvielfalt als Ressource begreifen. Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen Band 2, pp. 172-184. Berlin: Dohrmann- Verlag. ISBN 978-3-938620-49-6
Rohde, Andreas and Schick, Kim (2021). Inklusiv heißt nicht "alles möglich". Durch gezieltes Lernstrategietraining kommunikativen Fremdsprachenunterricht für unterschiedliche Lerner*innen ermöglichen. In: Inklusive Bildungsforschung, pp. 284-301. Hildesheim: Beltz Juventa. ISBN 978-3-7799-6321-9
Rohde, Andreas and Schick, Kim (2018). Inklusiver Englischunterricht aus der Sicht sonderpädagogischer Förderschwerpunkte. In: Inklusion als gesellschaftliche, pädagogische und hochschulische Herausforderung, pp. 95-105. Ulm/Münster: Klemm & Oelschläger. ISBN 978-3-86281-127-4
Rohde, Andreas and Schick, Kim (2020). Schüler/innen mit Lernbehinderung. In: Handbuch Methoden im Fremdsprachenunterricht, pp. 387-391. Seelze: Klett Kallmeyer. ISBN 978-3-7727-1228-9
Rohde, Andreas and Schnuch, Johanna (2019). Doppelte Halbsprachigkeit: Märchen oder Realität? In: Sprachvielfalt ls Ressource begreifen. Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen Band 2, pp. 205-218. Berlin: Dohrmann-Verlag. ISBN 978-3-938620-49-6
Rohde, Andreas and Steinen, Anja K. (2019). Vorwort. In: Sprachvielfalt als Ressource begreifen. Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen, pp. 10-13. Berlin: Dohrmann-Verlag. ISBN 978-3-938620-49-6
Scholz, Janek ORCID: 0000-0002-9288-4610 and Lothmann, Timo (2015). Derived from and Flowing into Reality: Faërie as a Conceptual Framework for the Blending of Story Rooms. In: Hither Shore, pp. 8-21. Düsseldorf: Scriptorium Oxoniae. ISBN 9783981831306
Weber, Tanja (2019). The Media Mysteries of London. In: Nineteenth-Century Serial Narrative in Transnational Perspective, 1830s−1860s, pp. 213-230. New York: Palgrave Macmillan. ISBN 978-3-030-15895-8; 978-3-030-15894-1
Journal/Periodic publication
Antor, Heinz, ed. (2016). Anglistik: Focus on Animal Poetics. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2016). Anglistik: Focus on Comic Representations in Post-Millennial British and Irish Fiction. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2020). Anglistik: Focus on Empirical Approaches to Narrative. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2021). Anglistik: Focus on English Linguistics: Varieties Meet Histories. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2019). Anglistik: Focus on English-Canadian Drama in the New Millennium. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2019). Anglistik: Focus on Monsters and Monstrosity in 19th-Century Anglophone Literature. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2017). Anglistik: Focus on Performing the Renaissance. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2020). Anglistik: Focus on Postcolonial Cultural Studies. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2018). Anglistik: Focus on Teaching Multimodality and Multiliteracy. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2018). Anglistik: Focus on The First World War Then and Now: Literatur, Theatre, and The Arts. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2016). Anglistik: Focus on The Philologistʼs Dilemma. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2019). Anglistik: Selected Papers from the 2018 Conference of the German Association for the Study of English. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Antor, Heinz, ed. (2020). Anglistik: Selected Papers from the 2019 Conference of the German Association for the Study of English. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147
Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, ed. (2016). Animal Poetics. Heidelberg: Winter. ISSN 2625-2147
Hickman, Larry A., Kricke, Meike and Neubert, Stefan, eds. (2018). Democracy and Education – Theory and Practice in the Age of Renascent Nationalism and Right-Wing Populism, Special issue. Sciedu Press - International Research in Higher Education. ISSN 2380-9205
Kablitz, Andreas ORCID: 0000-0003-4205-5424, Höfele, Andreas, Kellner, Beate, Koschmal, Walter, Lackner, Michael, Most, Glenn W. and Mülder-Bach, Inka, eds. (2016). POETICA. Fink. ISSN 0303-4178
Böhm, Manuela, Weth, Constanze ORCID: 0000-0003-4290-6444 and Bunčić, Daniel ORCID: 0000-0002-1090-8907, eds. (2020). Written Language and Literacy. Amsterdam: John Benjamins. ISSN 1387-6732