Up a level |
Book, conference item or legal commentary
Bresges, André, Dilger, Bernadette, Hennemann, Thomas, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lindner, Heike and Rohde, Andreas, eds. (2015). Kompetenzen diskursiv. Terminologische, exemplarische und strukturelle Klärungen in der LehrerInnenbildung. Waxmann. ISBN 978-3-8309-2970-3
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Dilger, Bernadette, Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lindner, Heike, Rohde, Andreas and Schmeinck, Daniela, eds. (2015). Kompetenzen perspektivisch. Interdisziplinäre Impulse für die LehrerInnenbildung. Waxmann. ISBN 978-3-8309-8128-2
Journal Article
Abbott, David, Roberts, Andrew, MacIsaac, Dan, Falconer, Kathleen, Genz, Florian, Hoffmann, Stefan, Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X and Weber, Jeremias (2019). Adding Student Video Projects to Physics Courses. The Physics teacher / American Association of Physics Teachers, 57 (4). S. 224 - 229. New York, NY: Stony Brook. ISSN 0031-921X
Beautemps, Jacob and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X (2021). What Comprises a Successful Educational Science YouTube Video? A Five-Thousand User Survey on Viewing Behaviors and Self-Perceived Importance of Various Variables Controlled by Content Creators. Frontiers in Communication, 5. LAUSANNE: Frontiers Media. ISSN 2297-900X
Beautemps, Jacob and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X (2022). The influence of the parasocial relationship on the learning motivation and learning growth with educational YouTube videos in self regulated learning. Frontiers in Education, 7. LAUSANNE: Frontiers Media. ISSN 2504-284X
Bruckermann, Till ORCID: 0000-0002-8789-8276, Aschermann, Ellen ORCID: 0000-0002-5621-3393, Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X and Schlueter, Kirsten (2017). Metacognitive and multimedia support of experiments in inquiry learning for science teacher preparation. Int. J. Sci. Educ., 39 (6). S. 701 - 723. ABINGDON: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD. ISSN 1464-5289
Henze, Jannik, Schatz, Carina, Malik, Shalina and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X (2022). How Might We Raise Interest in Robotics, Coding, Artificial Intelligence, STEAM and Sustainable Development in University and On-the-Job Teacher Training? Frontiers in education, 7. LAUSANNE: FRONTIERS MEDIA SA. ISSN 2504-284X
Spicker, Sebastian J., Kuepper, Alexander and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X (2022). Mission to Mars - Concept and Implementation of a Design-Based (Hands-On) Smartphone Experiment Helping Students Understand the Effects Caused by Differences in Air Pressure. The Physics teacher / American Association of Physics Teachers, 60 (1). 47 - 51. New York, NY: Stony Brook. ISSN 1943-4928
von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433 and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X (2022). Effectiveness of Road safety prevention in schools. Frontiers in Psychology, 13. ISSN 1664-1078
von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433, Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X and Lubert, Daniela (2024). Effectiveness of educational interventions in minimizing reactance in traffic accident prevention. Frontiers in Education, 8 (3). Frontiers Media. ISSN 2504-284X
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Dilger, Bernadette, Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lindner, Heike, Rohde, Andreas and Schmeinck, Daniela (2015). Einleitung. Aus dem Buch Kompetenzen perspektivisch. Interdisziplinäre Impulse für die LehrerInnenbildung. In: Kompetenzen perspektivisch, pp. 9-13. Waxmann. ISBN 978-3-8309-8128-2
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Günthner, Iris and Melzer, Conny ORCID: 0000-0003-3768-0356 (2018). Zukunftsstrategie Lehrer*innenbildung in Köln: Dimensionen der Berücksichtigung von Heterogenität und Inklusion. In: Perspektiven für gelingende Inklusion. Beiträge der "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" für Forschung und Praxis, pp. 85-94. Berlin: Zarbock.
Schindler, Kirsten ORCID: 0000-0002-4128-9838, Fischbach, Julia, Teichmann, Alina and Krüppel, Lena (2015). Gestern am 13.6.2014 war ich auf dem Spiel in Ukraine. Wie lassen sich Kompetenzen von Studierenden modellieren und messen, die sie benötigen, um Schülertexte zu beurteilen? In: Kompetenzen perspektivisch. Interdisziplinäre Impulse für die LehrerInnenbildung, pp. 94-106. Münster: Waxmann.
Preprints, Working Papers or Reports
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Heine, Sandra, Wollny, Christoph and Franke, Lina (2015). iPads an Kölner Schulen. Bericht der Wissenschaftlichen Begleitung über die Einführung von iPads an 8 Schulen verschiedener Schulformen im Auftrag der Stadt Köln. Köln: Universität zu Köln, Institut für Physik und ihre Didaktik. Project Report.
von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433, Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X and Lubert, Daniela (2024). Wirksamkeit geeigneter Bildungsmaßnahmen zur Minimierung von Reaktanz in der Verkehrsunfallprävention. ["eprint_fieldopt_monograph_type_preprint" not defined].