Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 7.

Journal Article

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Glutsch, Nina ORCID: 0000-0003-0396-5732, Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, Knips, Chantal, Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269, Waschewski, Tina ORCID: 0000-0002-8567-9942, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Schabmann, Alfred ORCID: 0000-0001-8523-9747 and Träuble, Birgit (2023). Observing effective classroom management in early instruction in primary school: rating instrument construction and its link to teacher knowledge. Discover Education, 2, 35. Springer Nature. ISSN 2731-5525

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Heine, Sandra ORCID: 0000-0001-7709-5018, Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Großschedl, Jörg ORCID: 0000-0002-7943-4818, Hanisch, Charlotte ORCID: 0000-0003-4645-0966, Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680, Jost, Jörg ORCID: 0000-0003-0723-0194, Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798, Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 and Strauß, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059 (2023). Teacher education effectiveness as an emerging research paradigm: a synthesis of reviews of empirical studies published over three decades (1993–2023). Journal of Curriculum Studies. pp. 1-21. ISSN 1366-5839

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, Glutsch, Nina ORCID: 0000-0003-0396-5732, Jäger-Biela, Daniela ORCID: 0000-0001-8017-6564, Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Schabmann, Alfred ORCID: 0000-0001-8523-9747 and Waschewski, Tina (2022). Teachers’ professional knowledge for teaching early literacy: conceptualization, measurement, and validation. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 34 (4). pp. 483-507. Springer. ISSN 1874-8597

Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary

Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269 and Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849 (2020). Deutsch (Primarstufe) in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In: Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, pp. 402-409. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. ISBN 9783838554730

Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269, Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Jäger-Biela, Daniela ORCID: 0000-0001-8017-6564, Schabmann, Alfred ORCID: 0000-0001-8523-9747, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Träuble, Birgit ORCID: 0000-0001-7481-3627 and Schmitt, Rebecca (2019). Professionelles Wissen von Lehramtsstudierenden zum basalen Lesen- und Schreibenlernen – ein interdisziplinäres Projekt. In: Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer, pp. 52-58. Wiesbaden: Springer. ISBN 978-3-658-26231-0

Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Bellmann, Ann Kristin, Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269, Schabmann, Alfred ORCID: 0000-0001-8523-9747, Schmitt, Rebecca and Strauss, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059 (2017). Professionelle Kompetenzen von (angehenden) Lehrkräften zum basalen Lesen- und Schreibenlernen – ein interdisziplinäres Projekt. In: Profession und Disziplin. Grundschulpädagogik im Diskurs, pp. 172-177. Springer VS. ISBN 978-3-658-13501-0

Preprints, Working Papers or Reports

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Strauss, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059 (2023). Zwei-Jahresbericht (2022/2023) des Interdisziplinären Zentrums für empirische Lehrer*innen- und Unterrichtsforschung (IZeF). Documentation.

This list was generated on Wed May 8 08:59:41 2024 CEST.