![]() | Up a level |
Adleff, Ann-Kristin, Ross, Natalie, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169
(2023).
Types of mathematical tasks in lower secondary classrooms in Germany.
Educational Studies in Mathematics, 114 (3).
pp. 371-392.
Springer Science.
ISSN 0013-1954
Bastian, Anton ORCID: 0000-0002-1177-6336, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, Meyer, Dennis
ORCID: 0000-0003-1608-124X and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2024).
The Link Between Expertise, the Cognitive Demands of Teacher Noticing and, Experience in Teaching Mathematics in Secondary Schools.
International Journal of Science and Mathematics Education, 22 (2).
pp. 257-282.
Springer Science.
ISSN 1571-0068
Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Busse, Andreas, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Suhl, Ute
(2016).
The relation between content-specific and general teacher knowledge and skills.
Teaching and Teacher Education, 56.
pp. 35-46.
Elsevier.
ISSN 0742-051X
Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Jentsch, Armin
(2020).
Profiles of mathematics teachers’ competence and their relation to instructional quality.
ZDM - Mathematics Education, 52 (2).
pp. 329-342.
Springer.
ISSN 1863-9690
Blömeke, Sigrid, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Busse, Andreas, Suhl, Ute, Benthien, Jessica, Döhrmann, Martina and Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169
(2014).
Von der Lehrerausbildung in den Beruf – Fachbezogenes Wissen als Voraussetzung für Wahrnehmung, Interpretation und Handeln im Unterricht.
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 (3).
pp. 509-542.
Springer VS.
ISSN 1434-663X
Buchholtz, Nils ORCID: 0000-0003-4254-7525, Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lehmann, Rainer, Schwarz, B. and Suhl, Ute
(2011).
Entwicklung von Professionswissen im Lehramtsstudium. Eine Längsschnittstudie an fünf deutschen Universitäten.
In:
Kompetenzorientierung in Schule und Lehrerbildung. Perspektiven der bildungspolitischen Diskussion, der Bildungsforschung und der Lehrerbildung,
pp. 201-204.
LIT.
ISBN 978-3643114785
Doll, Jörg, Buchholtz, Nils ORCID: 0000-0003-4254-7525, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2018).
Nutzungsverläufe für fachdidaktische Studieninhalte der Fächer Deutsch, Englisch und Mathematik im Lehramtsstudium: die Bedeutung der Lehrämter und der Zusammenhang mit Lehrinnovationen.
Zeitschrift für Pädagogik, 64 (4).
pp. 511-532.
Beltz Juventa.
ISSN 0044-3247
Doll, Jörg, Jentsch, Armin, Meyer, Dennis, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2018).
Zur Nutzung schulpraktischer Lerngelegenheiten an zwei deutschen Hochschulen: lernprozessbezogene Tätigkeiten angehender Lehrpersonen in Masterpraktika.
Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 11 (1).
pp. 24-45.
Empirische Pädagogik e.V..
ISSN 1867-2779
Doll, Jörg, Jentsch, Armin, Meyer, Dennis, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2020).
Zur Reflexion über praktische Lerngelegenheiten: reflexionsbezogene Tätigkeiten angehender Lehrpersonen in universitären und außeruniversitären Praxisphasen.
Herausforderung Lehrer*innenbildung, 3 (1).
pp. 1-17.
Bielefeld:
BiSEd.
ISSN 5185-9904
Felske, Caroline ORCID: 0000-0003-2966-7514, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, Klemenz, Stefan
ORCID: 0000-0003-3286-7381, Ross, Natalie and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2020).
Pädagogisches Wissen von berufstätigen Mathematiklehrkräften. Validierung der Konstruktrepräsentation im TEDS-M-Test.
Diagnostica, 66 (2).
pp. 110-122.
Hogrefe.
ISSN 0012-1924
Hoth, Jessica, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Döhrmann, Martina, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2018).
A Situated Approach to Assess Teachers’ Professional Competencies Using Classroom Videos.
In:
Mathematics Teachers Engaging with Representations of Practice,
pp. 23-45.
Springer VS.
ISBN 978-3-319-70593-4
Jentsch, Armin ORCID: 0000-0002-2423-3955, Casale, Gino, Schlesinger, Lena, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2020).
Variabilität und Generalisierbarkeit von Ratings zur Qualität von Mathematikunterricht zwischen und innerhalb von Unterrichtsstunden.
Unterrichtswissenschaft, 48 (2).
pp. 179-197.
Springer.
ISSN 0340-4099
Jentsch, Armin, Schlesinger, Lena ORCID: 0000-0001-5282-8895, Heinrichs, Hannah, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
(2021).
Erfassung der fachspezifischen Qualität von Mathematikunterricht: Faktorenstruktur und Zusammenhänge zur professionellen Kompetenz von Mathematiklehrpersonen.
Journal für Mathematik-Didaktik, 42 (1).
pp. 97-121.
Springer.
ISSN 0173-5322
Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Benthien, J., Döhrmann, Martina and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2013).
Expert Ratings as an Instrument for Validating Results of Video-Based Testing.
In:
Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education PME in Kiel/Germany,
p. 83.
PME.
ISBN 978-3-89088-287-1
Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932, Busse, Andreas, Döhrmann, Martina and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2014).
Professional Knowledge of (Prospective) Mathematics Teachers – its Structure and Development.
In:
Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36,
pp. 35-50.
ISBN 978-0-86491-361-6
Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Blömeke, Sigrid, Lehmann, Rainer, Döhrmann, Martina, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Buchholtz, Nils
ORCID: 0000-0003-4254-7525 and Suhl, Ute
(2012).
Empirische Studien zur Wirksamkeit der Mathematiklehrerausbildung.
In:
Beiträge zum Mathematikunterricht,
WTM.
ISBN 978-3942197182
Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Bremerich-Vos, Albert
ORCID: 0000-0002-5131-3256 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2020).
Professionswissen.
In:
Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung,
pp. 811-818.
Verlag Julius Klinkhardt.
ISBN 978-3-8252-5473-5
Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2020).
Analyses and Validation of Central Assessment Instruments of the Research Program TEDS-M.
In:
Student Learning in German Higher Education,
pp. 29-51.
Springer VS.
ISBN 978-3-658-27885-4
Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, Ligtvoet, Rudy and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2017).
Der Einsatz von Unterrichtsvideos in der universitären Ausbildung: Zur Wirksamkeit video- und transkriptgestützter Seminare zur Klassenführung auf pädagogisches Wissen und situationsspezifische Fähigkeiten angehender Lehrkräfte.
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (S1).
pp. 137-164.
Springer.
ISSN 1434-663X
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Doll, Jörg, Buchholtz, Nils
ORCID: 0000-0003-4254-7525, Förster, Sabrina, Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798, Rühl, Anna-Maria, Strauss, Sarah
ORCID: 0000-0001-9999-1059, Bremerich-Vos, Albert
ORCID: 0000-0002-5131-3256, Fladung, Ilka and Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169
(2018).
Pädagogisches Wissen versus fachdidaktisches Wissen? Struktur des professionellen Wissens bei angehenden Deutsch-, Englisch- und Mathematiklehrkräften im Studium.
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (3).
pp. 1-38.
Springer.
ISSN 1434-663X
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Felske, Caroline
ORCID: 0000-0003-2966-7514 and Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169
(2023).
Professionelle Kompetenz von Mathematiklehrkräften aus einer pädagogischen Perspektive.
In:
Professionswissen von Mathematiklehrkräften,
pp. 293-331.
Springer Spektrum.
ISBN 978-3-662-64381-5
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169 and Felbrich, Anja
(2012).
Spiegelt sich pädagogisches Wissen in den Kompetenzselbsteinschätzungen angehender Lehrkräfte? Zum Zusammenhang von Wissen und Überzeugungen am Ende der Lehrerausbildung.
Zeitschrift für Pädagogik, 58 (4).
pp. 476-491.
Beltz Juventa.
ISSN 0044-3247
Nehls, Caroline ORCID: 0000-0003-2966-7514, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2020).
Profiles of teachers’ general pedagogical knowledge: nature, causes and effects on beliefs and instructional quality.
ZDM : mathematics education, 52 (2).
pp. 343-357.
Springer Nature.
ISSN 1863-9690
Schlesinger, Lena ORCID: 0000-0001-5282-8895, Jentsch, Armin, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2018).
Subject-specific characteristics of instructional quality in mathematics education.
ZDM, 50 (3).
pp. 475-490.
Springer Nature.
ISSN 1863-9690
Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Santagata, Rossella
ORCID: 0000-0003-1499-8556, Scheiner, Thorsten
ORCID: 0000-0002-1118-5958 and Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169
(2023).
Measuring teacher noticing: A scoping review of standardized instruments.
Teaching and Teacher Education, 122.
p. 103970.
Elsevier.
ISSN 0742-051X
Yang, Xinrong ORCID: 0000-0003-3520-898X, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2018).
Measuring Chinese teacher professional competence: adapting and validating a German framework in China.
Journal of Curriculum Studies, 50 (5).
pp. 638-653.
Taylor & Francis.
ISSN 0022-0272
Yang, Xinrong ORCID: 0000-0003-3520-898X, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2019).
Professional Noticing of Mathematics Teachers: a Comparative Study Between Germany and China.
International Journal of Science and Mathematics Education, 17 (5).
pp. 943-963.
Springer.
ISSN 1571-0068
Yang, Xinrong ORCID: 0000-0003-3520-898X, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2020).
Relationship between pre-service mathematics teachers’ knowledge, beliefs and instructional practices in China.
ZDM - Mathematics Education, 52 (2).
pp. 281-294.
Springer.
ISSN 1863-9690