Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Creators | Item Type | No Grouping
Number of items at this level: 84.

Eichel, Kristina and Stahl, Jutta (2020). Error processing and mindfulness meditation in female students. International Journal of Psychophysiology, 147. pp. 35-43. ISSN 01678760

Hundrieser, Manuela Zsanett (2019). Neuronale Korrelate moralischer Entscheidungsprozesse. PhD thesis, Universität zu Köln.

Jungclaussen, Ingo (2019). Die Psychodynamik in den psychoanalytisch begründeten Psychotherapieverfahren – Beiträge zu normativen, didaktischen und diagnostischen Anforderungen. PhD thesis, Universität zu Köln.

Marhenke, Tristan (2019). Attitudes towards babies. Social influences and gender differences in the context of baby attitudes. PhD thesis, Universität zu Köln.

Blatz, Lisa (2019). What Do We Envy? How Internal and External Self-Relevance Shape Envious Reactions to Upward Comparisons. PhD thesis, Universität zu Köln.

Röttger, Eva (2019). Implicit sequence learning despite multitasking: The role of across-task predictability, serial processing and separation of representations. PhD thesis, Universität zu Köln.

Dummel, Sebastian and Stahl, Jutta (2019). Mindfulness and the Evaluative Organization of Self-Knowledge. Mindfulness, 10 (2). pp. 352-365. ISSN 1868-8527

Siswandari, Yohana, Bode, Stefan and Stahl, Jutta (2019). Performance monitoring beyond choice tasks: The time course of force execution monitoring investigated by event-related potentials and multivariate pattern analysis. NeuroImage, 197. pp. 544-556. ISSN 10538119

Barth, Marius ORCID: 0000-0002-3421-6665 (2018). Measuring Implicit and Explicit Sequence Learning. PhD thesis, Universität zu Köln.

Podewils, Viola Lara von (2018). Kognitive Funktionen nach selektiver Amygdalohippocampektomie bei therapierefraktärer Temporallappenepilepsie und methodische Herausforderungen in der neuropsychologischen Diagnostik. PhD thesis, Universität zu Köln.

Heiermann, Liesel Anna Maria (2018). Quellenidentifikationsleistung in variierenden Befragungskontexten. Instruktionen zur Verbesserung kindlicher Erinnerungsleistung bei Zeugenaussagen. PhD thesis, Universität zu Köln.

Heycke, Tobias (2018). Contingency Awareness in Evaluative Conditioning: Investigations Using Subliminal Stimulus Presentations. PhD thesis, Universität zu Köln.

Wingender, Laura Marie (2018). The Dark and Bright Side of Networking Behavior: A Resource-Theoretical Cost-Benefit Approach. PhD thesis, Universität zu Köln.

Wulf, Tim ORCID: 0000-0002-2671-5106 (2018). Determinanten medieninduzierter Nostalgie und ihre Wirkungsweisen auf Unterhaltungserleben und Wohlbefinden. PhD thesis, Universität zu Köln.

Kusch, M., Schmidt, C.C., Göden, L., Tscherpel, C., Stahl, J., Saliger, J., Karbe, H., Fink, G.R. and Weiss, P.H. (2018). Recovery from apraxic deficits and its neural correlate. Restorative Neurology and Neuroscience, 36 (6). pp. 669-678. ISSN 09226028

Müller, Mitho (2017). Emotionale, dyadisch-behaviorale & regulatorische Mediationsebenen: Zum Zusammenhang zwischen parentalen Depressionen & Angststörungen im Peripartalzeitraum und beeinträchtigten kindlichen Entwicklungsverläufen. PhD thesis, Universität zu Köln.

Rom, Sarah Christina (2017). Impression Formation and Impression Management: Internal and External Determinants. PhD thesis, Universität zu Köln.

Bode, Stefan (2017). Uncovering contextual biases in human decision-making. A multivariate analysis approach for patterns of functional magnetic resonance imaging data and event-related potentials. Professorial thesis, Universität zu Köln.

Esser, Sarah (2017). The Role of Unexpected Events in the Emergence of Explicit Knowledge in an Implicit Learning Situation. PhD thesis, Universität zu Köln.

Motz, Barbara Lidia (2017). Der Einfluss metakognitiver Prozesse auf das Einschlafen. PhD thesis, Universität zu Köln.

Brunsch, Daniel (2017). VerHANDlungsgeschick. Der Einfluss von Körperkontakt in Verhandlungen und anderen Geschäftsgesprächen. PhD thesis, Universität zu Köln.

Lindau, Berit (2017). The Effects of Inward versus Outward Articulation Dynamics on Familiarity. PhD thesis, Universität zu Köln.

Pril, Dirkje Maria Aleida (2017). Toward a better understanding of the interpersonal effects of power. Power decreases interpersonal sensitivity, but not toward people within the power relationship. PhD thesis, Universität zu Köln.

Gibbons, Henning, Schnuerch, Robert, Wittinghofer, Christina, Armbrecht, Anne-Simone and Stahl, Jutta (2017). Detection of deception: Event-related potential markers of attention and cognitive control during intentional false responses. Psychophysiology, 55 (6). e13047. ISSN 00485772

Barke, Antonia, Bode, Stefan, Dechent, Peter, Schmidt-Samoa, Carsten, Van Heer, Christina and Stahl, Jutta (2017). To err is (perfectly) human: behavioural and neural correlates of error processing and perfectionism. Social Cognitive and Affective Neuroscience, 12 (10). pp. 1647-1657. ISSN 1749-5016

Eichel, Kristina and Stahl, Jutta (2017). The Role of Mindfulness and Emotional Stability in Error Detection. Mindfulness, 8 (2). pp. 311-324. ISSN 1868-8527

Koch, Alex (2016). Good is generally more alike than bad in the information ecology: Investigating the case of (the ABC model of) group stereotypes. PhD thesis, Universität zu Köln.

Broicher, Thomas (2016). Disseminationsforschung: Der Einfluss von ausbildungsbezogenen Faktoren auf den Einsatz von Expositionsverfahren in der therapeutischen Praxis. PhD thesis, Universität zu Köln.

Alves, Hans (2016). Manifestations and Consequences of Negative Information’s Great Diversity. PhD thesis, Universität zu Köln.

Eichel, Kristina (2016). Achtsamkeit und Fehlerverarbeitung. PhD thesis, Universität zu Köln.

Hansen, Sonja Maria (2016). The potential of symbolic approximation. Disentangling the effects of approximation vs. calculation demands in nonsymbolic and symbolic representations. PhD thesis, Universität zu Köln.

Lange, Jens (2016). The elicitation of the most joyless of all sins: Determinants of benign and malicious envy. PhD thesis, Universität zu Köln.

Münscher, Susan (2016). Konstruktion und Testgüte eines Fragebogens zur ganzheitlichen Messung der Gerechtigkeitsmotivdimensionen. Konstruktion und Testgüte eines Fragebogens zur ganzheitlichen Messung der Gerechtigkeitsmotivdimensionen.

Ohmann, Katharina, Stahl, Jutta, Mussweiler, Thomas and Kedia, Gayannée (2016). Immediate relativity: EEG reveals early engagement of comparison in social information processing. Journal of Experimental Psychology: General, 145 (11). pp. 1512-1529. ISSN 0096-3445

Gibbons, Henning, Schnuerch, Robert and Stahl, Jutta (2016). From Positivity to Negativity Bias: Ambiguity Affects the Neurophysiological Signatures of Feedback Processing. Journal of Cognitive Neuroscience, 28 (4). pp. 542-557. ISSN 0898-929X

Hundrieser, Manuela and Stahl, Jutta (2016). How attitude strength and information influence moral decision making: Evidence from event-related potentials. Psychophysiology, 53 (5). pp. 678-688. ISSN 00485772

Drizinsky, Jessica, Zülch, Joachim, Gibbons, Henning and Stahl, Jutta (2016). How personal standards perfectionism and evaluative concerns perfectionism affect the error positivity and post-error behavior with varying stimulus visibility. Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience, 16 (5). pp. 876-887. ISSN 1530-7026

Blokker-Schulz, Anna-Katharina (2015). Auswirkungen von Traumata auf Entstehung und Verlauf von somatoformen Beschwerden sowie die Wirksamkeit von psychodynamischer Psychotherapie bei dieser Patientengruppe. PhD thesis, Universität zu Köln.

Horst, Hans Joachim (2015). „Bilaterale visuelle Stimulation beim Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR): Experimentelle Überprüfung der Effekte dreier Zielreizgeschwindigkeiten auf kortikale Parameter. Ein Beitrag zur psychotherapeutischen Grundlagenforschung“. PhD thesis, Universität zu Köln.

Eberhardt, Katharina (2015). What are the basic modules of implicit sequence learning? A feature-based account. PhD thesis, Universität zu Köln.

Frischlich, Lena (2015). Join me in Death: Managing Mortality Salience via Mediated Social Encounters. PhD thesis, Universität zu Köln.

Gerhards, Ricarda (2015). Effects of alcohol on dating anxiety and on post-event processing. PhD thesis, Universität zu Köln.

Engemann, Denis-Alexander (2015). Neuromagnetic Decomposition of Social Interaction. PhD thesis, Universität zu Köln.

Bartz, Franzisca Manuela (2015). Mobilitätsbedürfnisse und ihre Satisfaktoren. Die Analyse von Mobilitätstypen im Rahmen eines internationalen Segmentierungsmodells. PhD thesis, Universität zu Köln.

Szebel, Andrej (2015). Veränderungskompetenz von Mitarbeitern. Eine empirische Untersuchung zur differentiellen Konstrukterschließung der individuellen Veränderungskompetenz von Mitarbeitern unter besonderer Berücksichtigung des Einflusses dispositionaler Persönlichkeitsfaktoren. PhD thesis, Universität zu Köln.

Simkovic, Matus (2015). Mechanismen der Wahrnehmung zielgerichteter Bewegung. PhD thesis, Universität zu Köln.

Blachut, Barbara, Hoppe, Christian, Surges, Rainer, Stahl, Jutta, Elger, Christian E. and Helmstaedter, Christoph (2015). Counting seizures: The primary outcome measure in epileptology from the patients’ perspective. Seizure, 29. pp. 97-103. ISSN 10591311

Stahl, Jutta, Acharki, Manuela, Kresimon, Miriam, Völler, Frederike and Gibbons, Henning (2015). Perfect error processing: Perfectionism-related variations in action monitoring and error processing mechanisms. International Journal of Psychophysiology, 97 (2). pp. 153-162. ISSN 01678760

Naumann, Lena (2014). Understanding and assessing worrying - analyzing relevant psychopathological mechanisms relevant for generalized anxiety disorder across the lifespan. PhD thesis, Universität zu Köln.

Krämer, Katharina (2014). Investigating Social Cognition: Lessons from the Perception of Dynamic Nonverbal Cues in Cross-Cultural Psychology and High-Functioning Autism. PhD thesis, Universität zu Köln.

Hauke, Christina (2014). The role of therapist adherence in a multicenter randomized clinical trial of patients with panic disorder and agoraphobia. PhD thesis, Universität zu Köln.

Elson, Malte (2014). Something is Rotten in the State of Aggression Research: Novel Methodological and Theoretical Approaches to Research on Digital Games and Human Aggression. PhD thesis, Universität zu Köln.

Auer, Maxie von (2014). Effekte und Mechanismen von Aufmerksamkeitstraining zur Modifikation des Attentional Bias bei Angst - Determination am Beispiel der Sozialen Phobie -. PhD thesis, Universität zu Köln.

Linnemann, Markus (2014). Kognitive Prozesse der Adressatenantizipation beim Schreiben. PhD thesis, Universität zu Köln.

Thomas, Dratsch (2013). Using Avatars to Study Social Cognition in Cross-cultural Psychology and High-functioning Autism. PhD thesis, Universität zu Köln.

Rieger, Diana (2013). Stimmungsregulation und Erholung – Positive Effekte hedonistischer und eudaimonischer Unterhaltungsmedien. PhD thesis, Universität zu Köln.

Breuer, Johannes (2013). Alles nur ein Spiel? Computer- und Videospiele, Lernen und Aggression. PhD thesis, Universität zu Köln.

Georgescu, Alexandra Livia (2013). Investigating the Dynamics of Nonverbal Communication: Evidence from Neuroimaging in High-Functioning Autism and Typical Development. PhD thesis, Universität zu Köln.

Pfeiffer, Ulrich (2013). From Participation to Motivation: Investigating the Behavioral and Neural Mechanisms of Gaze-Based Social Interactions. PhD thesis, Universität zu Köln.

Ackermann, Jana (2013). Lean Leadership - Eine situationstheoretische Untersuchung von erfolgsrelevantem Führungsverhalten in Veränderungsprozessen mit Lean-Ausrichtung am Beispiel eines Premiumherstellers der Automobilindustrie. PhD thesis, Universität zu Köln.

Leuschner, Haug (2013). Microanalysis of nonverbal communication: Development of a nonverbal research method using high-performance 3D character animation. PhD thesis, Universität zu Köln.

Schlattmann, Ulrich (2012). Ignorant Experts – Heightened Confidence Undermines the Beneficial Effect of a Forewarning About the Anchoring Effect. PhD thesis, Universität zu Köln.

Kuzmanovic, Bojana (2012). Social cognition and nonverbal behavior: lessons from neuroimaging and high-functioning autism. PhD thesis, Universität zu Köln.

Cooper, Ruth (2012). Relationship between social anxiety and perceived trustworthiness. PhD thesis, Universität zu Köln.

Heiling, Hans-Christian (2012). Abgang. Psychologisches Bilderleben - eine wirkungspsychologische Untersuchung zu Vincent van Goghs "Schuhe". PhD thesis, Universität zu Köln.

Behrens, Tobias (2011). Gut gelaunt = gut gelernt? Stimmung als Einflussfaktor der expliziten Gewahrwerdung einer implizit erworbenen Sequenz. PhD thesis, Universität zu Köln.

Elson, Malte (2011). The Effects of Displayed Violence and Game Speed in First-Person Shooters on Physiological Arousal and Aggressive Behavior. Masters thesis, Universität zu Köln.

Lange, Thorsten (2011). Modalitätsspezifität impliziten Lernens: Die Rolle der Aufmerksamkeitsausrichtung. PhD thesis, Universität zu Köln.

Eichler, Alexandra (2011). Schweigen ist Silber, Reden ist Gold? Die Rolle von Sprache als Determinante expliziten Wissens. PhD thesis, Universität zu Köln.

Wessel, Jan Reinhold (2011). Kognitive und somatische Komponenten der bewussten Fehlerwahrnehmung. PhD thesis, Universität zu Köln.

Mayer, Jennifer (2010). Suspicious Spirits, Flexible Minds: When Distrust Enhances Creativity. PhD thesis, Universität zu Köln.

Mallin, Uwe (2010). Therapeut-Klient-Interaktion: Einstellungen und Interventionen. PhD thesis, Universität zu Köln.

Lovric, Damir (2009). Multimediale Visualisierung als Werkzeug moderner Wissenskommunikation. Der Einfluss systematisierender externer Repräsentationsformen auf Lernleistung und Lernemotion im Fach Klinische Psychologie. PhD thesis, Universität zu Köln.

Senokozlieva, Maria Nikolaeva (2009). Unterschiedliche Welten? Massenmediale Inszenierung von politischen Machtträgern im Vergleich zwischen der deutschen, amerikanischen und arabischen Kultur. PhD thesis, Universität zu Köln.

Pennig, Sibylle (2009). Persönlichkeitsurteile aufgrund von nonverbalem Verhalten. Eine Analyse nach dem Linsenmodell mittels Computeranimation. PhD thesis, Universität zu Köln.

Gestmann, Michael (2009). Crossmediale Wirkung - Eine empirische medienpsychologische Untersuchung. PhD thesis, Universität zu Köln.

Crusius, Jan (2009). When Envy Breeds Desire: Consequences of Uncontrolled Comparisons with Better-Off Others. PhD thesis, Universität zu Köln.

Dunker, Sibylle (2009). Prognose und Verlauf der Posttraumatischen Belastungsstörung bei Soldaten der Bundeswehr. Längsschnittstudie zur Neuvalidierung des Kölner Risikoindex-Bundeswehr (KRI-Bw). PhD thesis, Universität zu Köln.

Mattes, Hannerose (2009). Selbsterfahrung und Salutogenese. Eine Evaluationsstudie. PhD thesis, Universität zu Köln.

Eichert, Hans-Christoph (2008). Supervision und Ressourcenentwicklung. PhD thesis, Universität zu Köln.

Kreyer, Anna-Katharina (2008). Experimentelle Überprüfung psychophysiologischer Prozesse im EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing). Ein Beitrag zur psychotherapeutischen Grundlagenforschung. PhD thesis, Universität zu Köln.

Hundhammer, Tanja (2008). FEMALE = SUBMISSIVE and MALE = ASSERTIVE Sexuality-priming leads to gender-based self-perception and automatic behavior. PhD thesis, Universität zu Köln.

Damisch, Lysann (2008). Keep your fingers crossed! The influence of superstition on subsequent task performance and its mediating mechanism. PhD thesis, Universität zu Köln.

Schwartz, Caroline (2008). Einfluss von Stereotypen und nonverbalem Verhalten auf die Eindrucksbildung: Besonderheiten bei hochfunktionalem Autismus. PhD thesis, Universität zu Köln.

This list was generated on Tue Dec 3 01:01:59 2019 CET.