Up a level |
Journal Article
Hundrieser, Manuela, Mattes, André ORCID: 0000-0002-4821-8012 and Stahl, Jutta ORCID: 0000-0002-3252-180X (2021). Predicting participants’ attitudes from patterns of event-related potentials during the reading of morally relevant statements – An MVPA investigation. Neuropsychologia, 153. p. 107768. ISSN 00283932
Mattes, André ORCID: 0000-0002-4821-8012, Tavera, Felice ORCID: 0000-0003-0994-6620, Ophey, Anja ORCID: 0000-0001-5858-7762, Roheger, Mandy ORCID: 0000-0002-6015-3194, Gaschler, Robert ORCID: 0000-0002-8576-5330 and Haider, Hilde ORCID: 0000-0001-7293-3166 (2020). Parallel and serial task processing in the PRP paradigm: a drift–diffusion model approach. Psychological Research. ISSN 0340-0727
Mattes, André ORCID: 0000-0002-4821-8012 and Roheger, Mandy ORCID: 0000-0002-6015-3194 (2020). Nothing wrong about change: the adequate choice of the dependent variable and design in prediction of cognitive training success. BMC Medical Research Methodology, 20 (1). LONDON: BMC. ISSN 1471-2288
Stahl, Jutta ORCID: 0000-0002-3252-180X, Mattes, André ORCID: 0000-0002-4821-8012, Hundrieser, Manuela, Kummer, Kilian, Mueck, Markus, Niessen, Eva, Porth, Elisa, Siswandari, Yohana, Wolters, Peter and Dummel, Sebastian (2020). Neural correlates of error detection during complex response selection: Introduction of a novel eight-alternative response task. Biological Psychology, 156. AMSTERDAM: ELSEVIER. ISSN 1873-6246
Muck, Markus, Ohmann, Katharina, Dummel, Sebastian, Mattes, André ORCID: 0000-0002-4821-8012, Thesing, Ulrike and Stahl, Jutta ORCID: 0000-0002-3252-180X (2020). Face Perception and Narcissism: Variations of Event-Related Potential Components (P1 & N170) with Admiration and Rivalry. Cogn. Affect. Behav. Neurosci., 20 (5). S. 1041 - 1056. NEW YORK: SPRINGER. ISSN 1531-135X
Münscher, Susan (2016). Konstruktion und Testgüte eines Fragebogens zur ganzheitlichen Messung der Gerechtigkeitsmotivdimensionen. Konstruktion und Testgüte eines Fragebogens zur ganzheitlichen Messung der Gerechtigkeitsmotivdimensionen.
Preprints, Working Papers or Reports
Gerhard, Kristina, Jäger-Biela, Daniela ORCID: 0000-0001-8017-6564, Zenner, Julie, Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Melzer, Conny (2018). ZuS - Zukunftsstrategie Lehrer*innenbildung Köln (Handlungsfeld Qualitätssicherung und Studium inklusiv). Skalendokumentation zum standortübergreifenden Einsatz des Tests zur Erfassung von pädagogischem Wissen für inklusiven Unterricht - Befragung von Lehramtsstudierenden. Datenerhebung im Sommersemester 2018. Documentation.
Podlecki, Anna-Maria, Zenner, Julie, Strauss, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059, Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2017). ZuS - Zukunftsstrategie Lehrer*innenbildung Köln (Teilprojekt Qualitätssicherung). Skalendokumentation zum Fragebogen des hochschulweiten Bildungsmonitorings, Messzeitpunkt 2, Teil A. Documentation.
Rühl, Anna-Maria, Förster, Sabrina ORCID: 0000-0002-9292-4846, Strauss, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059, Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2016). ZuS - Zukunftsstrategie Lehrer*innenbildung Köln (Teilprojekt Qualitätssicherung). Skalendokumentation zum Fragebogen des hochschulweiten Bildungsmonitorings, Messzeitpunkt 1, Teil A. Documentation.
Thesis
Knauth, Kilian ORCID: 0000-0002-4002-4651 (2024). Emotional Cue Effects on Choice Impulsivity. PhD thesis, Universität zu Köln.
Yook, Jeong In (2024). The Role of Attention in Predictive Visual Motion Processing. PhD thesis, Universität zu Köln.
Schulte, Anna ORCID: 0000-0002-7841-5447 (2024). Bridging the Divide: The Role of the Past in Understanding and Overcoming Ideological Differences. PhD thesis, Universität zu Köln.
Koob, Janusz Lazlo ORCID: 0000-0002-0898-031X (2024). Mechanisms and Perspectives of Post-Stroke Depression: Neuroanatomical Substrates, Incentive Motivation, and Emotional Processing. PhD thesis, Universität zu Köln.
Slotta, Timo ORCID: 0000-0002-7217-0477 (2024). The interplay of interoceptive processes and possible bias in pathological illness anxiety. PhD thesis, Universität zu Köln.
Sperlich, Lea ORCID: 0000-0001-5513-0230 (2024). A Dual-Force Perspective on Evaluative Conditioning. PhD thesis, Universität zu Köln.
Breitinger, Eva Maria ORCID: 0000-0003-3462-7242 (2024). Cortical processing of somatosensory information in people with blindness. PhD thesis, Universität zu Köln.
Biermann, Lea (2024). Cortical excitability in adolescents with depression – An investigation of the TMS-evoked potential N100 as a possible biomarker. PhD thesis, Universität zu Köln.
Schamong, Alice Sarah ORCID: 0000-0001-6275-2679 (2024). ‚Schattenkinder‘ im Fokus: Lebensqualität, Erfahrungen und Unterstützungsbedarf von Geschwistern von Kindern mit angeborenen Herzfehlern. PhD thesis, Universität zu Köln.
Westfal, Mareike ORCID: 0000-0003-4693-6835 (2024). Development of the online imitation-inhibition task to investigate modulations of automatic imitation. PhD thesis, Universität zu Köln.
Bloch, Carola ORCID: 0000-0002-5234-0336 (2023). Temporal parameters of communication in typically-developed individuals and individuals with autism spectrum disorder. PhD thesis, Universität zu Köln.
Wolters, Carolin ORCID: 0000-0002-6252-477X (2023). “I don’t want to miss a symptom” – The role of biased interoception in somatic symptoms and illness anxiety. PhD thesis, Universität zu Köln.
Goedderz, Alexandra ORCID: 0000-0003-1391-5165 (2023). Tell me your biases. A framework of reporting on automatic cognitions and behaviors. PhD thesis, Universität zu Köln.
Aust, Frederik ORCID: 0000-0003-4900-788X (2023). Exemplars as a least-committed alternative to dual-representations in learning and memory. PhD thesis, Universität zu Köln.
Chakraverty, Digo ORCID: 0000-0002-8952-8092 (2023). Gender- specific aspects of health literacy in persons with a migration background. PhD thesis, Universität zu Köln.
Schütteler, Christina (2023). Das Vorgefühl bei Tic-Störungen: Belege für ein modifiziertes Störungsmodell unter Berücksichtigung von Interozeption und Metakognitionen. PhD thesis, Universität zu Köln.
Ko, Yiu Hong ORCID: 0000-0003-4436-0166 (2023). Metacognitive Decisions on Decision Accuracy: Confidence Judgment and Changes of Mind. PhD thesis, Universität zu Köln.
Mattes, André ORCID: 0000-0002-4821-8012 (2023). Two perspectives on response monitoring: Perfectionism-related variations and post-response adaptation. PhD thesis, Universität zu Köln.
Ruppenthal, Merle ORCID: 0000-0003-4462-0220 (2023). Juristische Entscheidungsfindung von Laien, Noviz:innen und Expert:innen im strafrechtlichen Ermittlungsverfahren: Psychologische Einflussfaktoren und individuelle Unterschiede. PhD thesis, Universität zu Köln.
Porth, Elisa ORCID: 0000-0001-5461-302X (2023). A Neurocognitive Approach to Error Commission and Error Processing in Complex Choice Tasks. PhD thesis, Universität zu Köln.
Paul, Theresa ORCID: 0000-0003-0244-7503 (2023). Network mechanisms underlying motor control after ischemic stroke. PhD thesis, Universität zu Köln.
Espelöer, Julia ORCID: 0000-0003-2847-0648 (2023). Challenges in Professional Integration of Individuals with ASD: Characterizing ASD-Specific Social Competence Deficits and ASD-Specific Workplace Requirements. PhD thesis, Universität zu Köln.
Messer, Mario ORCID: 0000-0001-8657-1514 (2022). Confronting Consumers‘ Complicity: Psychological Reactions to Causal Involvement in Sweatshop Labor. PhD thesis, Universität zu Köln.
Mück, Markus (2022). Contributions of the Event-Related Potential Technique to Narcissism Research Exemplified by Variations of Admiration and Rivalry with Face and Error Processing ERP Components. PhD thesis, Universität zu Köln.
Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X (2022). Learning and teaching with video games: Toward theoretical progress and educational practice. PhD thesis, Universität zu Köln.
Wingen, Tobias ORCID: 0000-0002-1559-859X (2022). Replicability, Open Science, and a Pandemic: The Role of Trust in Science. PhD thesis, Universität zu Köln.
Speckmann, Felix ORCID: 0000-0002-6790-1693 (2022). Investigating meaningful consequences as an attenuation strategy for the truth effect and the Moses illusion as examples of cognitive illusions. PhD thesis, Universität zu Köln.
Bruder, Luca-René (2022). Virtual Reality as a Chance to Reconcile Ecological Validity and Experimental Control in Cue-Reactivity Research. PhD thesis, Universität zu Köln.
Lustig, Clarissa (2022). The transition from implicit to explicit knowledge representations in implicit sequence learning. PhD thesis, Universität zu Köln.
Gawron, Lana ORCID: 0000-0003-2664-5280 (2022). Alcohol and Depression: Can This Connection be Explained by Cognitive Processes? PhD thesis, Universität zu Köln.
Pokorny, Lena ORCID: 0000-0001-5638-0813 (2022). Cortical excitability in young adults with specific phobia. PhD thesis, Universität zu Köln.
Hellmann, Dshamilja Marie, Glockner, Andreas, Dorrough, Angela and Fiedler, Susann (2022). Context Factors for Prosociality in Cross-national and Cross-cultural Interactions. PhD thesis, Universität zu Köln.
Bendella, Hadjira (2022). Networking- Eine meta-analytische Untersuchung. PhD thesis, Universität zu Köln.
Striewe, Victoria (2022). The Sequence of Standard and Target in Pairwise Magnitude Comparisons. PhD thesis, Universität zu Köln.
Diel, Katharina Helene (2021). Pushing, Coasting, Disengaging: A motivational framework of social comparison. PhD thesis, Universität zu Köln.
Bading, Karoline (2021). Does association formation contribute to evaluative conditioning? A review of current methodologies and their findings. PhD thesis, Universität zu Köln.
Wagner, Ben Jonathan ORCID: 0000-0002-5401-2512 (2021). Dopaminergic Modulation of Intertemporal Choice. PhD thesis, Universität zu Köln.
Kohlmeyer, Jürgen (2021). Entwicklung und Konflikt von Führungskräften: Eine Untersuchung zu einer psychodynamisch-behavioralen Beratung im Allgemeinen Dialektischen Veränderungsmodell. PhD thesis, Universität zu Köln.
Richter, Fabian (2021). Interozeption und kardiale Sensitivität: Zur Messung und psychologischen Signifikanz der kardialen Sensitivität sowie der Rolle des Nervus vagus. PhD thesis, Universität zu Köln.
Ophey, Anja ORCID: 0000-0001-5858-7762 (2021). Effects and mechanisms of working memory training in patients with Parkinson's disease. PhD thesis, Universität zu Köln.
Jost, Stefanie Theresa ORCID: 0000-0003-0477-2289 (2021). Long-term effects of deep brain stimulation on non-motor symptoms in Parkinson’s disease. PhD thesis, Universität zu Köln.
Hauten, Lars C.S. (2021). Tiefenpsychologisch fundierte Psychotherapie: Theorie- und Begriffsgeschichte. PhD thesis, Universität zu Köln.
Vaganian, Lusine ORCID: 0000-0001-9718-4106 (2021). Psycho-oncology and assessment methods: A critical reflection. PhD thesis, Universität zu Köln.
Gerten, Judith (2020). Understanding Unpredictability: On the Responses to and the Valence of the Unpredicted and the Unpredictable. PhD thesis, Universität zu Köln.
Kummer, Kilian ORCID: 0000-0002-0474-3405 (2020). The gamma model analysis: Introducing a novel scoring method of event-related potentials. PhD thesis, Universität zu Köln.
Spies, Jan-Peter (2020). PTSD in German Armed Forces service members – from diagnostics to therapy. PhD thesis, Universität zu Köln.
Jording, Mathis ORCID: 0000-0001-5036-998X (2020). The Ascription of Intentions in Gaze-Contingent Social Encounters. PhD thesis, Universität zu Köln.
Käsbauer, Anne-Sophie ORCID: 0000-0003-3757-385X (2020). Modulation of behavior and brain activity by probabilistic inference. PhD thesis, Universität zu Köln.
Barker, Paul ORCID: 0000-0002-0640-9996 (2020). A New Standard for Comparison Research: Uncovering the Dynamic Interactive Pattern of Comparative Judgments and its Implications. PhD thesis, Universität zu Köln.
Schreiber, Mike (2020). Implicit Theories of Health: Investigating the Influence of Incremental Theories of Health on Health-Promoting Cognitions and Behaviors. PhD thesis, Universität zu Köln.
Hinterding, Susan (2020). Studienwahl als Selbstbehandlungsprozess – Eine tiefenpsychologische Analyse der Gründe für die Auswahl der Wirtschaftspsychologie als Bachelorstudiengang. PhD thesis, Universität zu Köln.
Rüßmann, Janna Katrin (2020). Cogito ergo ludo: Why Ultimatum and Dictator Games should be employed to unveil social cognition and no longer be confined to economic rationality. PhD thesis, Universität zu Köln.
Roheger, Mandy (2019). Cognitive Plasticity in Healthy Older Adults: Effects of Nonpharmacological Interventions and Predictors of Intervention Success. PhD thesis, Universität zu Köln.
Siswandari, Yohana Diah Laksmi (2019). Action Monitoring in One-Dimensional Force Production. PhD thesis, Universität zu Köln.
Aufterbeck, Joel (2019). „Verrückte Welt“ – Proximale Funktionen der Beschäftigung mit Verschwörungstheorien. Masters thesis, Universität zu Köln.
Hundrieser, Manuela Zsanett (2019). Neuronale Korrelate moralischer Entscheidungsprozesse. PhD thesis, Universität zu Köln.
Jungclaussen, Ingo (2019). Die Psychodynamik in den psychoanalytisch begründeten Psychotherapieverfahren – Beiträge zu normativen, didaktischen und diagnostischen Anforderungen. PhD thesis, Universität zu Köln.
Marhenke, Tristan (2019). Attitudes towards babies. Social influences and gender differences in the context of baby attitudes. PhD thesis, Universität zu Köln.
Blatz, Lisa (2019). What Do We Envy? How Internal and External Self-Relevance Shape Envious Reactions to Upward Comparisons. PhD thesis, Universität zu Köln.
Röttger, Eva ORCID: 0000-0003-0794-3274 (2019). Implicit sequence learning despite multitasking: The role of across-task predictability, serial processing and separation of representations. PhD thesis, Universität zu Köln.
Högden, Fabia (2019). How do we learn to like and dislike? Awareness, propositional knowledge and generalization in evaluative conditioning. PhD thesis, Universität zu Köln.
Baur, Simon Matthias (2019). Interozeptive Exposition für Subtypen der Panikstörung: Adjustierung der Methode = Verbesserung des Effekts? PhD thesis, Universität zu Köln.
Barth, Marius ORCID: 0000-0002-3421-6665 (2018). Measuring Implicit and Explicit Sequence Learning. PhD thesis, Universität zu Köln.
Podewils, Viola Lara von (2018). Kognitive Funktionen nach selektiver Amygdalohippocampektomie bei therapierefraktärer Temporallappenepilepsie und methodische Herausforderungen in der neuropsychologischen Diagnostik. PhD thesis, Universität zu Köln.
Heiermann, Liesel Anna Maria (2018). Quellenidentifikationsleistung in variierenden Befragungskontexten. Instruktionen zur Verbesserung kindlicher Erinnerungsleistung bei Zeugenaussagen. PhD thesis, Universität zu Köln.
Heycke, Tobias (2018). Contingency Awareness in Evaluative Conditioning: Investigations Using Subliminal Stimulus Presentations. PhD thesis, Universität zu Köln.
Wingender, Laura Marie (2018). The Dark and Bright Side of Networking Behavior: A Resource-Theoretical Cost-Benefit Approach. PhD thesis, Universität zu Köln.
Wulf, Tim ORCID: 0000-0002-2671-5106 (2018). Determinanten medieninduzierter Nostalgie und ihre Wirkungsweisen auf Unterhaltungserleben und Wohlbefinden. PhD thesis, Universität zu Köln.
Müller, Mitho (2017). Emotionale, dyadisch-behaviorale & regulatorische Mediationsebenen: Zum Zusammenhang zwischen parentalen Depressionen & Angststörungen im Peripartalzeitraum und beeinträchtigten kindlichen Entwicklungsverläufen. PhD thesis, Universität zu Köln.
Rom, Sarah Christina (2017). Impression Formation and Impression Management: Internal and External Determinants. PhD thesis, Universität zu Köln.
Bode, Stefan (2017). Uncovering contextual biases in human decision-making. A multivariate analysis approach for patterns of functional magnetic resonance imaging data and event-related potentials. Professorial thesis, Universität zu Köln.
Esser, Sarah (2017). The Role of Unexpected Events in the Emergence of Explicit Knowledge in an Implicit Learning Situation. PhD thesis, Universität zu Köln.
Motz, Barbara Lidia (2017). Der Einfluss metakognitiver Prozesse auf das Einschlafen. PhD thesis, Universität zu Köln.
Brunsch, Daniel (2017). VerHANDlungsgeschick. Der Einfluss von Körperkontakt in Verhandlungen und anderen Geschäftsgesprächen. PhD thesis, Universität zu Köln.
Lindau, Berit (2017). The Effects of Inward versus Outward Articulation Dynamics on Familiarity. PhD thesis, Universität zu Köln.
Pril, Dirkje Maria Aleida (2017). Toward a better understanding of the interpersonal effects of power. Power decreases interpersonal sensitivity, but not toward people within the power relationship. PhD thesis, Universität zu Köln.
Koch, Alex (2016). Good is generally more alike than bad in the information ecology: Investigating the case of (the ABC model of) group stereotypes. PhD thesis, Universität zu Köln.
Broicher, Thomas (2016). Disseminationsforschung: Der Einfluss von ausbildungsbezogenen Faktoren auf den Einsatz von Expositionsverfahren in der therapeutischen Praxis. PhD thesis, Universität zu Köln.
Alves, Hans (2016). Manifestations and Consequences of Negative Information’s Great Diversity. PhD thesis, Universität zu Köln.
Eichel, Kristina (2016). Achtsamkeit und Fehlerverarbeitung. PhD thesis, Universität zu Köln.
Hansen, Sonja Maria (2016). The potential of symbolic approximation. Disentangling the effects of approximation vs. calculation demands in nonsymbolic and symbolic representations. PhD thesis, Universität zu Köln.
Lange, Jens (2016). The elicitation of the most joyless of all sins: Determinants of benign and malicious envy. PhD thesis, Universität zu Köln.
Blokker-Schulz, Anna-Katharina (2015). Auswirkungen von Traumata auf Entstehung und Verlauf von somatoformen Beschwerden sowie die Wirksamkeit von psychodynamischer Psychotherapie bei dieser Patientengruppe. PhD thesis, Universität zu Köln.
Horst, Hans Joachim (2015). „Bilaterale visuelle Stimulation beim Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR): Experimentelle Überprüfung der Effekte dreier Zielreizgeschwindigkeiten auf kortikale Parameter. Ein Beitrag zur psychotherapeutischen Grundlagenforschung“. PhD thesis, Universität zu Köln.
Eberhardt, Katharina (2015). What are the basic modules of implicit sequence learning? A feature-based account. PhD thesis, Universität zu Köln.
Frischlich, Lena (2015). Join me in Death: Managing Mortality Salience via Mediated Social Encounters. PhD thesis, Universität zu Köln.
Gerhards, Ricarda (2015). Effects of alcohol on dating anxiety and on post-event processing. PhD thesis, Universität zu Köln.
Engemann, Denis-Alexander (2015). Neuromagnetic Decomposition of Social Interaction. PhD thesis, Universität zu Köln.
Bartz, Franzisca Manuela (2015). Mobilitätsbedürfnisse und ihre Satisfaktoren. Die Analyse von Mobilitätstypen im Rahmen eines internationalen Segmentierungsmodells. PhD thesis, Universität zu Köln.
Szebel, Andrej (2015). Veränderungskompetenz von Mitarbeitern. Eine empirische Untersuchung zur differentiellen Konstrukterschließung der individuellen Veränderungskompetenz von Mitarbeitern unter besonderer Berücksichtigung des Einflusses dispositionaler Persönlichkeitsfaktoren. PhD thesis, Universität zu Köln.
Simkovic, Matus (2015). Mechanismen der Wahrnehmung zielgerichteter Bewegung. PhD thesis, Universität zu Köln.
Naumann, Lena (2014). Understanding and assessing worrying - analyzing relevant psychopathological mechanisms relevant for generalized anxiety disorder across the lifespan. PhD thesis, Universität zu Köln.
Krämer, Katharina (2014). Investigating Social Cognition: Lessons from the Perception of Dynamic Nonverbal Cues in Cross-Cultural Psychology and High-Functioning Autism. PhD thesis, Universität zu Köln.
Hauke, Christina (2014). The role of therapist adherence in a multicenter randomized clinical trial of patients with panic disorder and agoraphobia. PhD thesis, Universität zu Köln.
Elson, Malte (2014). Something is Rotten in the State of Aggression Research: Novel Methodological and Theoretical Approaches to Research on Digital Games and Human Aggression. PhD thesis, Universität zu Köln.
Auer, Maxie von (2014). Effekte und Mechanismen von Aufmerksamkeitstraining zur Modifikation des Attentional Bias bei Angst - Determination am Beispiel der Sozialen Phobie -. PhD thesis, Universität zu Köln.
Linnemann, Markus (2014). Kognitive Prozesse der Adressatenantizipation beim Schreiben. PhD thesis, Universität zu Köln.
Thomas, Dratsch (2013). Using Avatars to Study Social Cognition in Cross-cultural Psychology and High-functioning Autism. PhD thesis, Universität zu Köln.
Rieger, Diana (2013). Stimmungsregulation und Erholung – Positive Effekte hedonistischer und eudaimonischer Unterhaltungsmedien. PhD thesis, Universität zu Köln.
Breuer, Johannes (2013). Alles nur ein Spiel? Computer- und Videospiele, Lernen und Aggression. PhD thesis, Universität zu Köln.
Georgescu, Alexandra Livia (2013). Investigating the Dynamics of Nonverbal Communication: Evidence from Neuroimaging in High-Functioning Autism and Typical Development. PhD thesis, Universität zu Köln.
Pfeiffer, Ulrich (2013). From Participation to Motivation: Investigating the Behavioral and Neural Mechanisms of Gaze-Based Social Interactions. PhD thesis, Universität zu Köln.
Ackermann, Jana (2013). Lean Leadership - Eine situationstheoretische Untersuchung von erfolgsrelevantem Führungsverhalten in Veränderungsprozessen mit Lean-Ausrichtung am Beispiel eines Premiumherstellers der Automobilindustrie. PhD thesis, Universität zu Köln.
Leuschner, Haug (2013). Microanalysis of nonverbal communication: Development of a nonverbal research method using high-performance 3D character animation. PhD thesis, Universität zu Köln.
Schlattmann, Ulrich (2012). Ignorant Experts – Heightened Confidence Undermines the Beneficial Effect of a Forewarning About the Anchoring Effect. PhD thesis, Universität zu Köln.
Kuzmanovic, Bojana (2012). Social cognition and nonverbal behavior: lessons from neuroimaging and high-functioning autism. PhD thesis, Universität zu Köln.
Cooper, Ruth (2012). Relationship between social anxiety and perceived trustworthiness. PhD thesis, Universität zu Köln.
Heiling, Hans-Christian (2012). Abgang. Psychologisches Bilderleben - eine wirkungspsychologische Untersuchung zu Vincent van Goghs "Schuhe". PhD thesis, Universität zu Köln.
Behrens, Tobias (2011). Gut gelaunt = gut gelernt? Stimmung als Einflussfaktor der expliziten Gewahrwerdung einer implizit erworbenen Sequenz. PhD thesis, Universität zu Köln.
Elson, Malte (2011). The Effects of Displayed Violence and Game Speed in First-Person Shooters on Physiological Arousal and Aggressive Behavior. Masters thesis, Universität zu Köln.
Lange, Thorsten (2011). Modalitätsspezifität impliziten Lernens: Die Rolle der Aufmerksamkeitsausrichtung. PhD thesis, Universität zu Köln.
Eichler, Alexandra (2011). Schweigen ist Silber, Reden ist Gold? Die Rolle von Sprache als Determinante expliziten Wissens. PhD thesis, Universität zu Köln.
Wessel, Jan Reinhold (2011). Kognitive und somatische Komponenten der bewussten Fehlerwahrnehmung. PhD thesis, Universität zu Köln.
Mayer, Jennifer (2010). Suspicious Spirits, Flexible Minds: When Distrust Enhances Creativity. PhD thesis, Universität zu Köln.
Mallin, Uwe (2010). Therapeut-Klient-Interaktion: Einstellungen und Interventionen. PhD thesis, Universität zu Köln.
Lovric, Damir (2009). Multimediale Visualisierung als Werkzeug moderner Wissenskommunikation. Der Einfluss systematisierender externer Repräsentationsformen auf Lernleistung und Lernemotion im Fach Klinische Psychologie. PhD thesis, Universität zu Köln.
Senokozlieva, Maria Nikolaeva (2009). Unterschiedliche Welten? Massenmediale Inszenierung von politischen Machtträgern im Vergleich zwischen der deutschen, amerikanischen und arabischen Kultur. PhD thesis, Universität zu Köln.
Pennig, Sibylle (2009). Persönlichkeitsurteile aufgrund von nonverbalem Verhalten. Eine Analyse nach dem Linsenmodell mittels Computeranimation. PhD thesis, Universität zu Köln.
Gestmann, Michael (2009). Crossmediale Wirkung - Eine empirische medienpsychologische Untersuchung. PhD thesis, Universität zu Köln.
Crusius, Jan ORCID: 0000-0002-9403-6084 (2009). When Envy Breeds Desire: Consequences of Uncontrolled Comparisons with Better-Off Others. PhD thesis, Universität zu Köln.
Dunker, Sibylle (2009). Prognose und Verlauf der Posttraumatischen Belastungsstörung bei Soldaten der Bundeswehr. Längsschnittstudie zur Neuvalidierung des Kölner Risikoindex-Bundeswehr (KRI-Bw). PhD thesis, Universität zu Köln.
Mattes, Hannerose (2009). Selbsterfahrung und Salutogenese. Eine Evaluationsstudie. PhD thesis, Universität zu Köln.
Eichert, Hans-Christoph (2008). Supervision und Ressourcenentwicklung. PhD thesis, Universität zu Köln.
Kreyer, Anna-Katharina (2008). Experimentelle Überprüfung psychophysiologischer Prozesse im EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing). Ein Beitrag zur psychotherapeutischen Grundlagenforschung. PhD thesis, Universität zu Köln.
Hundhammer, Tanja (2008). FEMALE = SUBMISSIVE and MALE = ASSERTIVE Sexuality-priming leads to gender-based self-perception and automatic behavior. PhD thesis, Universität zu Köln.
Damisch, Lysann (2008). Keep your fingers crossed! The influence of superstition on subsequent task performance and its mediating mechanism. PhD thesis, Universität zu Köln.
Schwartz, Caroline (2008). Einfluss von Stereotypen und nonverbalem Verhalten auf die Eindrucksbildung: Besonderheiten bei hochfunktionalem Autismus. PhD thesis, Universität zu Köln.
Wangermann, Iris (2008). In-/direkte Kommunikation und Höflichkeit in der Unternehmenskommunikation. Deutschland, Österreich und Italien im kulturellen Vergleich. PhD thesis, Universität zu Köln.
Other
Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, Spicker, Sebastian J. ORCID: 0000-0001-5883-6466 and Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798 (2023). Manual zur Erstellung von Unterrichtsvideographien.